جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۸
کد خبر: ۱۰۵۶۲۵
|
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
پنج نمایش کوتاه رادیویی با موضوعات رحلت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد به نویسندگی و کارگردانی میلاد جباری مولانا تولید و پخش خواهد شد.
تولید 5 نمایش رادیویی ویژه ایام رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران«میلاد جباری مولانا» نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر ضمن بیان این مطلب  گفت: این نمایش ها از پنج تا ده دقیقه با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایام رحلت امام خمینی(ره) و به همت کانون بسیج هنرمندان شهید انجم افروز، پردیس تئاتر تهران و شهرداری تهران تولید شده و قرار است در فضای مجازی و از طریق شبکه های رادیویی در ایام پانزده خرداد پخش شوند.

وی با اشاره به اینکه در این نمایش ها تلاش کردند به موضوعات مرتبط با قیام پانزده خرداد و شخصیت والای حضرت امام (ره) بپردازند، گفت: موضوعات نمایشنامه ها شامل نخست، اصل قیام 15 خرداد و حواشی آن روز، دوم امام خمینی(ره) و بازتاب قیام ایشان در روستاها و تأثیرات روستاییان در پیروزی انقلاب اسلامی، سوم شهادت آقا مصطفی خمینی در راستای قیام امام خمینی(ره) و زندگی امام خمینی(ره) در نجف ، چهارم بیست و چهار ساعت منتهی به رحلت امام خمینی(ره) و در نهایت هم «رویای شب دهم اردیبهشت» هستند.

جباری مولانا اظهار داشت: موضوع نمایش «رویای شب دهم اردیبهشت» که به نویسندگی نادر برهانی مرند و کارگردانی خودم در سال 96 در تالار وحدت به صحنه رفتف بحث دفاع مقدسی است. سایر کارها همه به کارگردانی و نویسندگی خودم هستند.

وی همچنین افزود: این آثار را با هر زحمت و تلاشی بود برای شرایط کرونایی آماده کردیم تا پذیرای مخاطبان خوب تئاتر باشیم.

 

این کارگردان تئاتر با اشاره به تلاش هایشان در کانون بسیج هنرمندان شهید انجم افروز گفت: در سال جاری تلاش داریم یکی از بخش هایی که به صورت ویژه فعال کنیم، نمایش رادیویی باشد حتی جلوتر از برنامه هم حرکت کردیم و کارگاه ایی داشتیم که به جذب استعدادهای گویندگی و نمایش رادیویی انجامید تا بتوانیم از این پتانسیل و استعداد در راستای تولید اثار استفاده کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: علاقه مندان به نمایش رادیویی در ایام رحلت امام خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد می توانند نمایش های ما را از شبکه های رادیویی مختلف و فضای مجازی به نشانی های سایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و گروه Naghareart@ دانلود و گوش دهند.
نظر شما