شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۱۴
کد خبر: ۱۰۸۸۵۱
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
فرهنگ‌سرای کار و تعاون به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مسابقه عکاسی با عنوان «رواق حسینی(ع)» را با هدف تبین بازشناسی فرهنگ عاشورایی و زنده نگه داشتن شورحسینی برگزار می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، داوود حشمتی رییس فرهنگ‌سرای کار و تعاون گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر حضور حداقلی در هیات‌ها و مساجد و با هدف تجلیل از نقش آحاد جامعه در احیای سنت حسنه سیاه پوش کردن سردر و داخل منازل در ماه محرم مسابقه عکاسی با عنوان «رواق حسینی(ع)» برگزار می‌شود تا تصاویر ناب از این شکوه حسینی در سطح شهر ثبت و ضبط شود. 

وی افزود: شرکت در این مسابقه برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال عکاس‌های گرفته شده توسط موبایل یا دوربین عکاسی خود به یکی از سه روش؛ ارسال به شماره واتساپ 09024412156، بارگذاری عکس در صفحات مجازی خود با هشتگ #مسابقه رواق حسینی و تگ کردن آدرس اینستاگرام فرهنگ‌سرا  farhangsara-kar @ یا ارسال به نشانی Revaghehoseini@gmail.com در این مسابقه شرکت کنند.


حشمتی همچنین گفت: شرکت کنندگان در این مسابقه تا ۲۵ شهریور فرصت دارند عکس‌های خود را به همراه شرحی کوتاه (حداکثر ۴۰ کلمه) درباره محل و موقعیت عکس، داستان عکس یا برداشت و حس صاحب عکس از آن صحنه را برای دبیرخانه ارسال کنند.
 
رییس فرهنگ‌سرای کار و تعاون گفت: آثار منتخب در شبکه اجتماعی اینستاگرام farhangsara_kar  و در قالب نمایشگاه عکاسی در یکی از گالری‌های منتخب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نمایش گذاشته خواهد شد و به سه  نفر بر اساس رای داوران، سه نفر بر اساس بازخورد فضای مجازی(تعداد لایک) و ۱۴ نفر به قید قرعه جوایزی به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد.  

مسابقه عکاسی «رواق حسینی(ع)» برگزار می‌شود

حشمتی همچنین در مورد شرایط شرکت در مسابقه گفت: هر عکاس می‌تواند حداکثر با دو فریم به صورت تک عکس در این مسابقه شرکت کند.  آثار ارسالی باید رنگی و حجم فایل ارسالی بایستی حداکثر هفت مگا بایت با پسوند JPG و با مود RGB باشد. ویرایش عکس‌ها در حد اصلاح رنگ و نور مجاز است. استفاده از اطلاعات و آثار رسیده براي چاپ در كتاب و ساير اقلام انتشاراتي و برگزاري نمايشگاه با ذكر نام صاحب اثر براي برگزاركننده مجاز است،  ارسال عکس توسط اشخاص به منزله قبول مالکیت اثر و اصالت آن تلقی می‌شود. در غیر این صورت اثر مورد نظر در هر مرحله از مسابقه حذف و جوایز آن پس گرفته خواهد شد همچنین تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی‌نشده به عهده دبیرخانه مسابقه مستقر در فرهنگسرای کار و تعاون می باشد. هرعکاس مشخصات و شماره تماس خود را همراه با عکس‌های مسابقه به دبیرخانه ارسال کند. 
 
این مسابقه با مشارکت معاونت اموراجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۹، موسسه تصویر شهر و مسجد فاطمه الزهرا منطقه ۹ برگزار می‌شود. 

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی بزرگراه یادگار امام جنوب - تقاطع خیابان هاشمی- فرهنگ‌سرای کار و تعاون مراجعه کنند یا با شماره  دبیرخانه مسابقه 66044887 تماس بگیرند.

نظر شما