پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۱۰۱۲۴
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
با تجلیل از مادر شهید جاوید الاثر بهمن جعفر پیشه
همزمان با هفته دفاع مقدس در مراسمی با عنوان «چهل چراغ » با حضور ایثارگران ،شهروندان و مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران ،خانواده «شهید بهمن جعفر پیشه» تجلیل می شوند.
چهلچراغ در کهف الشهدا روشن می‌شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، همزمان با هفته دفاع مقدس و مهیا شدن  فرصت مناسبی برای پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت ،در قالب مجموعه برنامه های «شهر پر ستاره » و در مراسمی با عنوان «چهل چراغ » با حضور ایثارگران ،شهروندان و مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران ،خانواده «شهید بهمن جعفر پیشه» تجلیل می شوند.
 این برنامه غروب روز سوم مهرماه در مزار شهدای گمنام  کهف الشهدا  و همزمان  در کنار چهل مزار شهدای گمنام سطح شهر تهران برگزار می‌شود . مهدی چمران ،ضمن خاطره گویی ،در قالب روایت های دفاع مقدس به تببین حال و هوای رزمندگان و فرهنگ ایثار و شهادت می پردازد.
بر این اساس،  ضمن تجلیل از این خانواده جاوید الاثر و نمایش فیلم کوتاهی از زندگی نامه شهید  که در گفتگو با مادر شهید تهیه شده است ،از مجید زارع طراح و گرافیست به عنوان هنرمند جريان ساز در حوزه دفاع مقدس تقدیر می‌شود.
همچنین یکی از مداحان  اهل بیت  به روضه خوانی و ذکر مصیبت اباعبدالله حسین (ع) با محوریت  پیوند جریان  فرهنگ عاشورایی در دفاع مقدس  به مداحی می پردازد. 
در بخش بعدی برنامه «قاسم تبریزی» به جريان شناسي و پاسخ به شبهات جوانان در خصوص تاریخ دفاع مقدس خواهد پرداخت 
همزمان با هفته دفاع مقدس و مهیا شدن  فرصت مناسبی برای پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت ،در قالب مجموعه برنامه های «شهر پر ستاره » و در مراسمی با عنوان «چهل چراغ » با حضور ایثارگران ،شهروندان و مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران ،خانواده «شهید بهمن جعفر پیشه» تجلیل می شوند. بهمن جعفرپیشه ششم بهمن ۱۳۴۸، در تهران چشم به جهان گشود. تا دوم متوسطه درس خواند. به عنوان نزاجا در جبهه حضور یافت. بیست و هفتم آبان ۱۳۶۷، در نهرعنبر مفقودالجسد شد. تاکنون اثری از پیکرش بدست نیامده است.
نظر شما