جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۱
کد خبر: ۱۱۰۸۱۵
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
روزنامه ایل ژورنال ایتالیا به قلم نوولا تولونی گزارش درباره میزان مصونیت بدن انسان در برابر آلودگی دوباره افراد به ویروس کرونا نوشت و در آن مدعی شد که افرادی که یکبار به کرونا مبتلا می شوند لزوما بدنشان در برابر ان مصونیت ندارد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در این روزنامه ایتالیایی آمده است: شک و تردیدهای جدیدی در خصوص مصونیت در برابر ویروس کووید-19 مطرح گردیده است. آری، ابتلا به این ویروس فرد را در برابر مبتلا شدن جدید مصون نمی دارد. پسر جوانی که در نوادا پس از آنکه یک بار مبتلا گردید و بار دگیر با پیامدهایی شدیدتر از بار اول آلوده گردید، شاهدی بر این مدعاست.

ایل ژورنال نوشت: این جوان اواخر ماه مارس علائمی از بیماری بروز داده بود اما آزمایش وی اواسط ماه آوریل مثبت شده بود. اواخر همان ماه وی دیگر علامتی نداشت و درمان شده اعلام شد و نیازی به بستری شدن نیز پیدا نکرده بود. لیکن این جوان 25 ساله در روز 28 مه بار دیگر علائمی از بیماری از خود بروز داد و این بار به سرعت حالش رو به وخامت گذاشت و روز 5 ژوئن معلوم گردید که مبتلا به ویروس کرونا است و این بار ناگزیر گردید در بیمارستان بستری گردد. ریه های وی به شدت درگیر شده بود. اکنون حال وی مساعد است لیکن مورد وی سناریوی غیرمعمولی را مطرح کرد.

برپایه این گزارش، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که زمانی که یک فرد مبتلا به کووید-19 درمان می شود همواره و لزوماً در برابر این ویروس مصون نمی گردد. لذا چنین فردی باید در هر صورت تابع قوانین و مقررات ضدکرونا باشد.

این روزنامه ایتالیایی در پاین تاکید کرد: تحقیقاتی که تا به امروز انجام گرفتند هنوز قادر به حل رابطۀ بغرنج میان ابتلا به ویروس کرونا و مصونیت در برابر آن نیستند. رابطه ای که امروز شک و تردیدهای فراوانی وجود دارد و ممکن است زندگی روزمرۀ ما را تا مدت های مدیدی تحت الشعاع قراردهد.

انتهای پیام/


نظر شما