چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۱۷
کد خبر: ۱۱۱۸۹۸
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
جزئیات ارسال اثر به جشنواره تئاتر عروسکی
مدیر بخش «مسابقه و نمایشگاه عکس هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک» شیوه ارسال آثار به این رویداد را با توجه به شرایط تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا تشریح کرد.
دو انتصاب جدید در جشنواره تئاتر دانشگاهی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، امیر عابدی مدیر بخش «مسابقه و نمایشگاه عکس هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک» ضمن اعلام خبر چگونگی ارسال آثار از سوی متقاضیان برای شرکت در این رویداد گفت: متقاضیان می‌توانند تا تاریخ ششم دی‌ماه ۱۳۹۹ آثار خود را به ایمیل tehranmobarak@theater.ir ارسال کنند.

وی با تصریح چگونگی ثبت‌ نام متقاضیان، افزود: مطابق آن‌چه در فراخوان اعلام شد فرآیند ثبت تقاضای شرکت در «مسابقه و نمایشگاه عکس هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک» از طریق تارنمای https://tehranmobarak.theater.ir/ صورت می‌گیرد و http://tehranmobarak.theater.ir/fa/form_data/add/form_id لینک مستقیم فرم ثبت نام است. پیش از این اعلام شده بود که متقاضیان می‌بایست آثار خود را بر روی لوح فشرده از طریق پست پیشتاز یا به صورت حضوری به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند و پس از دریافت کد رهگیری، از طریق تارنمای ذکرشده اقدام به ثبت نام کنند که با توجه به شرایط ویژه فعلی تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، آدرس ایمیل ذکرشده نیز راه دیگری برای ارسال آثار و دریافت کد رهگیری و پس از آن، ثبت نام در تارنمای جشنواره است.

 «مسابقه و نمایشگاه عکس هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک» که به مدیریت امیر عابدی برگزار می‌شود مختص عکس آن دسته از نمایش‌های عروسکی است که در بازه زمانی اول اردیبهشت ۹۵ تا اول دی ۹۹ در داخل کشور، در قالب اجرای عمومی، جشنواره‌ها یا دیگر رویدادهای داخلی روی صحنه رفته باشد.

راه‌های برقراری تماس با دبیرخانه هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک واقع در تهران، خیابان استاد شهریار، خیابان هانری کربن، کوچه مهبد، پلاک ۱۰، طبقه دوم، شماره تماس‌های ۰۲۱۶۶۷۵۶۴۹۶ و ۰۲۱۶۶۷۱۰۷۰۲ و ۰۹۳۵۳۸۰۱۹۸۲ است.

در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و صیانت از سلامت گروه‌های نمایشی و مخاطبان، بیشتر بخش‌های هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک در اسفندماه سال جاری، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی برگزار می‌شود.

*مدیر بخش رادیو تئاتر بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران منصوب شد

مجتبی جدی دبیر بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی با صدور حکمی علی بهرامی را به عنوان مدیر بخش رادیو تئاتر این دوره منصوب کرد.  در متن حکم جدی به بهرامی آمده است: « نظر به شایستگی، تعهد و تجربه‌های ارزشمند جنابعالی در حوزه نمایش رادیویی، به موجب این حکم به عنوان مدیر بخش رادیو تئاتر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود با شناسایی ظرفیت‌ها و فرصت ها ، زمینه اعتلا و ارتقاء این بخش در جشنواره تئاتر دانشگاهی فراهم شود. امید است در سایه ایزد منان و همراهی و همدلی دانشجویان و اساتید و همچنین  انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور و بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها، در انجام وظایف محوله موفق باشید.»

علی بهرامی دارای مدرک کارشناسی ارشد تهیه کنندگی رادیو از دانشکده صدا و سیما میباشد. وی همچنین کارگردانی و تهیه کنندگی چندین نمایش رادیویی از جمله گلدونه خانوم، به خوان به نام پروانه، و...را در کارنامه خود دارد. شایان ذکر است بیست و سومین جشنواره بین المللی تاتر دانشگاهی به دبیری مجتبی جدی از آبان ماه 99 با بخش پژوهش(جایزه دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی)، نمایشنامه نویسی(جایزه اکبر رادی), ترجمه، ماکت صحنه ،عکس، پوستر، کارگاه ها و درس گفتار ها کار خود را آغاز می‌کند.

*مدیر بخش عکس ، پوستر و ماکت بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران منصوب شد

مجتبی جدی دبیر بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی با صدور حکمی پریسا عباس زاده را به عنوان مدیر بخش عکس، پوستر و ماکت این دوره منصوب کرد. در متن حکم جدی به عباس زاده آمده است: « نظر به شایستگی، تعهد و تجربه‌های ارزشمند جنابعالی در این حوزه ، به موجب این حکم به عنوان مدیر بخش عکس، پوستر و ماکت بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران منصوب می‌شوید.
امید است در سایه ایزد منان و همراهی و همدلی دانشجویان و اساتید و همچنین  انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور و بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها، در انجام وظایف محوله موفق باشید.»

پریسا عباس زاده دانشجوی کارشناسی ارشد کارگردانی دانشگاه تربیت مدرس است. عضویت در شورای مرکزی کانون تئاتر دانشگاه تربیت مدرس ، عضو ستاد برگزاری فستیوال بین المللی سی پرفرمنس، سی هنرمند و همچنین فستیوال بین المللی رادیکال پرفرمنس موزه هنرهای معاصر از جمله فعالیت های اجرایی وی است.

او همچنین در بخش عکس بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران موفق به دریافت لوح تقدیر شد .

*شماره ۲۵۴ «ماهنامه‌‌ نمایش» روی پیش‌خوان

جدیدترین شماره‌‌ «ماهنامه‌‌ نمایش»، ویژه‌ آبان‌ماه ۱۳۹۹ با نگاه ویژه‌ به «شازده کوچولو و اقتباس برای درام» منتشر شد. شماره ۲۵۴ «ماهنامه‌‌ نمایش» با نگاه ویژه‌‌ به «شازده کوچولو و اقتباس برای درام» با مطالبی به قلم عباس جهانگیریان، منصور خلج، بهرام جلالی‏پور، احمد کامیابی‌مسک و  فریدون محرابى منتشر شده است.

همچنین مخاطبان می‌توانند نقد و تحلیل نمایشنامه‌ «سعدی هملت می‌شود» با عنوان «کتابی برای دیدن» نوشته‌ سعید محبی و مقالاتی چون «دردمندی که تشنه‌ دانستن است!» نوشته‌ نصرالله قادری، «بررسی مسأله‌ نیاز در پدیداری فرهنگ و هنر نمایش» نوشته‌ محمدرضا امیرخانی، «مقاومت در برابر تئاتر بودگی» نوشته‌ ماروین کارلسون با ترجمه‌ مجید کیانیان و «تحلیل یک باور اسطوره‌ای در دنیای نمایش مالزی: «پاک دوگل» دلقک مقدس و قابل احترام» نوشته‌ محمود دهقان‌هراتی را در این شماره بخوانند.

پرونده‌ «یک نمایش: بیداری» شامل مقدمه‌ای با عنوان «بیداری به وقت کرونا!» نوشته‌ نصرالله قادری و گفت‌وگو با داود دانشور، فرزانه نشاط‌خواه، گیلدا حمیدی، افشین زارعی و رضا امامی و نقد نمایش «بیداری» با عنوان «همیشه پای یک زن در میان است» نوشته‌ آزاده فخری بخش دیگری از شماره ۲۵۴ «ماهنامه‌‌ نمایش» است.

سرمقاله‌ این شماره با نام «حرف، تئاتر و نمایش دروغ بزرگ!» به قلم نصرالله قادری منتشر شده است.

شماره‌ ‌۲۵۴ «ماهنامه‌‌ نمایش» ویژه‌ آبان‌ماه ۱۳۹۹ با سردبیری نصرالله قادری در ۹۶ صفحه و با بهای ۱۵‌ هزار تومان برای عموم علاقه‌مندان حوزه‌ تئا‌تر چاپ و توزیع شده است.

* «ویرانگی» به پایان فیلمبرداری رسید

فیلمبرداری فیلم کوتاه «ویرانگی» به کارگردانی و نویسندگی علیسام صادقی به پایان رسید. «ویرانگی» فیلم کوتاهی در ژانر اجتماعی و به کارگردانی و نویسندگی علیسام صادقی است که با پایان فیلمبرداری، وارد مرحله تدوین شد.

ویرانگی روایتی از بحران یک خانواده تحت تاثیر شرایط اقتصادی کشور است که در خلاصه آن چنین آمده است: «مجید در پرداخت اجاره خانه و محل کارش دچار مشکل شده و هشت ماه نمی‌تواند بدهی‌اش را به صاحب ملک بپردازد و برای همین از محل کارش اخراج می‌شود. او تصمیم می‌گیرد کاری کند که از آن به بعد خانواده‌اش زندگی‌شان را راحت‌تر سپری کنند...» بازیگران این فیلم کوتاه علیسام صادقی، محمدعلی ذوالفقاری، فائقه شلال‌وند، بهنام خرم‌نیک و شقایق صراف هستند.

سایر عوامل آن عبارتند از: فیلمبردار: محسن دبیریان، صدابردار: مجید امینی، وحید انجامی‌پناه، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: سمیرا بائی، مدیر تولید: لیلی رضائی، طراح صحنه: فاطمه احمدی، طراح گریم: مائده غلامی، طراح لباس: فرزام صادقی، عکاس: عرفان حسینی، عکس و طراح پوستر: فرناز صادقی، منشی صحنه: فاطمه احمدی، موسیقی متن: عرفان سعدی و میلاد عرب، مشاور رسانه‌ای: سبا حیدرخانی، دستیاران کارگردان: لیلی رضائی، محمد حیدریان، دستیاران فیلمبردار: رضا ثابت، احسان کاظم‌خانی، دستیار صدا: حسین سلیمی، دستیار تولید: آرین صادقی، دستیار تدارکات: کمال شکفته، جواد شیری. سایر بازیگران: امیر حسین پورشرقی مقدم و آرین صادقی. با تشکر ویژه از: رضا بهبودی، شهریار صادقی، شهرام صادقی، وحید رئوف، علیرضا رضایی، مهدی اصلانی، علی فاطمی‌نژاد، محسن داوودی، علیرضا شکوری، حسین سلیمی، سعید رئوف، بهزاد فتحیه، دکتر توسلی، شرکت تهران دیزاین و مریم صادقی.
مطالب مرتبط
نظر شما