جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۱
کد خبر: ۱۱۳۷۴۴
|
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
کلیپ «سیمای کارگزاران دولتی» از نگاه امام علی (ع) در نهج البلاغه به همت فرهنگ‌سرای گلستان تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، کلیپ «سیمای کارگزاران دولتی» از سلسله کلیپ‌های «روشنی راه» با کلام امام علی(ع) در نهج البلاغه با هدف ترویج مطالعه متون دینی و تعمق در کلام بزرگان دینی در مسیر بهبود زندگی فردی و اجتماعی با رویکرد چراغ راه برای نسل جوان به همت فرهنگ‌سرای گلستان تولید می‌شود و هر ماه در فضای مجازی برای مخاطبان منتشر می‌شود.
 
این کلیپ کلام امیرمومنان(ع) به مالک‌اشتر است و می‌فرمایند: «ای مالک در امور کارمندان خود بیاندیش و پس از آزمایش به آنها کار بسپار و با میل شخصی و بدون مشورت با دیگران آنها را به کارهای مختلف وادار نکن، زیرا این روش به نوعی ستمگری و خیانت است.
 همان طور که بهتر است کارگزاران دولتی را از میان مردمی با تجربه و با حیا از خاندان پاکیزه و با تقوی که در مسلمانی سابقه درخشان دارند انتخاب کنید چرا که اخلاق آنان شایسته تر و آبرویشان محفوظ تر است و طمع و روزی شان کمتر با آینده نگری بیشتر زندگی می کنند. سعی کن روزی فراوان به آنها ببخشی تا با گرفتن حقوق کافی در اصلاح خود بیشتر بکوشند و دست به اموال بیت المال نَبرند و این ضمانتی است برای آنان که فرمانت را بپذیرند و در امانت تو خیانت نکند.»

امکان مشاهده این کلیپ با نشانی  golestan.farhangsara امید است انتشار و تفکر در سخنان اسوه عدالت و مردانگی امام شیعیان علی(ع) مسیر شبهات و حضور انسان‌های ریاکار که دین را دستمایه اهداف پلید و ضد انسانی خود قرار می‌دهند با هدایت و آگاهی افراد در جامعه اسلامی سد شود.

فرهنگ‌سرای گلستان به نشانی هفت حوض میدان هلال احمر خیابان گلستان جنب بوستان فدک است و شماره تلفن 77841224 برای آگاهی از فعالیت‌ها، برنامه‌ها و آموزش‌های مجازی این مرکز اعلام می‌شود.

نظر شما