پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۸
کد خبر: ۱۱۴۴۷۳
|
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته در این مجموعه طی سال جاری از برنامه‌ریزی و تولید چند اثر موسیقایی برای اوایل سال ۱۴۰۰ خبر داد.
تولید چند اثر موسیقایی برای بهار ۱۴۰۰/ «اروند» در دست تولید استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، امیرحسین سمیعی مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن تشریح تازه‌ترین تولیدات این مجموعه برای اوایل سال ۱۴۰۰ توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، به مناسبت آغاز سال نو تصنیف «نسیم جان» برای گروه سازهای ایرانی و تک خوانی تولید می‌شود که جزییات این قطعه طی روزهای آینده پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت. این در حالی است که تولید یک قطعه وکاپلا با موضوع فصل بهار و سال جدید به همراه برگزاری چند کنسرت آنلاین از دیگر برنامه‌های سازمان طی روزهای آینده خواهد بود.

وی افزود: به مناسبت ماه مبارک رمضان نیز آلبوم «مناجات خوانی» را آماده کردیم که در آستانه ماه رمضان به علاقه مندان عرضه می‌شود. این آلبوم شامل اجرای مناجات در دستگاه‌های موسیقی ایرانی است.

مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: اثر دیگری هم با عنوان پوئم سمفونی «اروند» در دست تولید است که به احتمال فراوان در ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس با مشارکت مرکز موسیقی سازمان صداوسیما، سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و باغ موزه دفاع مقدس پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.

سمیعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در گفتگو با مهر با اشاره به برخی اقدامات انجام گرفته در امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال جاری اظهار کرد: مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال ۱۳۹۹ فعالیت‌های فراوانی داشته است. البته با توجه با تعطیلی سالن‌های اجرای موسیقی، بیشتر این فعالیت‌ها به صورت تولید نزدیک به ۵۰ اثر بوده است که به مناسبت‌های مختلف از جمله عید سعید فطر، روز قدس، روز پرستار، ولادت حضرت زینب (س)، شهدای سلامت، شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، روز دانش‌آموز و تعدادی دیگر منتشر شده‌اند. این در حالی است که ما در این مجموعه سه آلبوم موسیقی نیز تولید کردیم.

این آهنگساز و خواننده گفت: اثر اول، آلبوم «مرثیه ناتمام» مشتمل بر مجموعه‌ای از هشت آواز بوده که به صورت بداهه خوانی و مبتنی بر ردیف آوازی موسیقی دستگاهی ایران به مناسبت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و محرم طراحی و ضبط شده است. این آوازها در دستگاه‌های نوا، راست پنجگاه، سه گاه، چهارگاه، شوشتری و دشتی با اشعاری از غزاله شریفیان، سید محمد مهدی شفیعی، میلاد عرفان‌پور، غلامرضا طریقی، بیت الله جعفری، محمدعلی بهمنی، محمدمهدی سیار و با آواز امیر مداح، محمد هاشم احمدوند، رضا طیبی و حمید خزاعی اجرا شده‌اند. آلبوم دوم هم به پوئم سمفونی «سرباز» در شش موومان اختصاص داشت که برای ارکستر سمفونیک، گروه کُر و آواز سلو تصنیف شده و با مشارکت ارکستر سمفونیک دفتر موسیقی سازمان صدا و سیما به مناسبت بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با آهنگسازی آرمان مهربان، شعر علی محمد مودب و آواز بنده ضبط و منتشر شده است. آلبوم سوم نیز پوئم سمفونی «راه روشن» در هفت موومان نام دارد که برای ارکستر سمفونیک، گروه کر و آواز سلو بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب با آهنگسازی حسین پارسافر، شعر میلاد عرفان پور و خوانندگی بهرام پاییز منتشر شد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود بیان کرد: برگزاری مسابقه «صدای خانه» با موضوع تک نوازی با سازهای ایرانی و کلاسیک، مشارکت در برگزاری جشنواره سرود «رفیق خوشبخت ما» و برگزاری چند کنسرت آنلاین از دیگر برنامه‌های ما در امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طی سال جاری بوده است.

نظر شما