پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۱۶۱۹۳
|
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
خانه کاریکاتور ایران به مناسبت روز جهانی محیط زیست با بهره گیری از زبان تاثیرگذار کارتون و کاریکاتور، نمایشگاه «نبض زمین» را با آثاری از هنرمندان ایران و جهان برنامه ریزی و سامان دهی کرده است.
خانه کاریکاتور ایران نمایشگاه «نبض زمین» را برگزار می‌کندبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ، خانه کاریکاتور ایران به مناسبت روز جهانی محیط زیست( 15 خرداد)  با بهره گیری از زبان تاثیرگذار کارتون و کاریکاتور، نمایشگاه «نبض زمین» را با آثاری از هنرمندان ایران و جهان با هدف اهمیت این موضوع از نگاه هنرمندان و جلب توجه همگانی برای حفظ و نگهداری از محیط زیست با آثاری از هنرمندان ایران و جهان برنامه ریزی و سامان دهی کرده است. 
در این نمایشگاه که به صورت مجازی در صفحات اینستاگرام خانه کاریکاتور و فرهنگسراهای: ارسباران، اندیشه،گلستان، سرو، بهمن، تهران و دانش به نمایش در می آید، موضوعاتی همچون: آلودگی هوا، گرم شدن کره زمین، حفاظت از حیوانات و جنگل ها، کمبود منابع آبی و ... انتخاب و بر اساس آن، تعداد 270 اثر کارتون و کاریکاتور گردآوری و در معرض نمایش قرار خواهد گرفت. 
شهرام بابایی رییس خانه کاریکاتور ایران با اشاره به برگزاری  این نمایشگاه  گفت:  امروزه نوآوری ها و پیشرفت های علمی و صنعتی بشر، فارغ از مزایا و رفاهی که به همراه داشته است، اختلالات و آسیب های بسیاری را در روند طبیعی حیات کره زمین و موجوادت زنده ساکن آن ایجاد کرده است. مسائلی همچون: گرم شدن کره زمین، افزایش سطح آبها، کاهش لایه ازون، بحران آب، جنگل زدایی، بیابان زایی، افزایش آلودگی هوا، دفع زباله های سمی، نابودی تنوع زیستی -جانوری و...، همه از عوامل تهدید کننده و مخرب سیاره ما بوده و هر لحظه ذخایر و منابع طبیعی جهان در زمینه آب، خاک، هوا و ... دستخوش کاهش و آسیب می شود و عدم تدبیر در مورد آن، پیامدهای جبران ناپذیر و خطرناکی را در پی خواهد داشت. 
وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع و ضرورت توجه همه افراد جامعه در ایران و جهان  ضروری است تا ضمن بازنگری و اصلاح رفتارهای زیست محیطی و تغییر در شیوه مصرف انرژی، از بی توجهی و سوء استفاده بی رویه نسل امروز از منابع زیستی جلوگیری کرده  و مانع نابودی کره زمین در آینده ای نه چندان دور شویم. 
بابایی گفت: به همین منظور تلاش شد است تا از زاویه نگاه هنرمندان کارتونیست این موضوع را بیشتر مورد توجه قرار داده و در این راستا نمایشگاه "نبض زمین" را برنامه ریزی و با همکاری و مشارکت هشت فرهنگسرا در مناطق مختلف شهر تهران برگزار کنیم . امید است این نمایشگاه در گسترش حس مسئولیت شهروندان در قبال محیط زیست تاثیرگزار واقع شود و گامی موثر در جهت اصلاح رفتارهای زیست محیطی برداشته شود. 
این نمایشگاه از تاریخ 10 خرداد تا 10 تیر 1400 از طریق صفحات اینستاگرام به آدرس های زیر قابل مشاهده خواهد بود.
@Iranian_cartoon_house
@farhangsara_arasbaran
@farhangsara.andishe
@ferdos.farhangsaraa
@golestan.farhangsara
@farhangsara_sarv
@farhangsara.bahman16
@farhangsaradanesh


مطالب مرتبط
نظر شما