جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۱۶۵۰۶
|
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ که قرار بود امروز (۲۳ خرداد) پایان یابد، به مدت دو روز تمدید و تا سه شنبه (۲۵ خرداد) در کتابفروشی‌های عضو طرح ادامه خواهد داشت.
طرح بهارانه کتاب، ۲ روز تمدید شد
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر ، با توجه به استقبال عمومی از طرح بهارانه ۱۴۰۰ و مطالبه کتاب‌فروشان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر افزایش اعتبار و مدت زمان اجرای طرح، بهارانه ۱۴۰۰ به مدت دو روز تمدید شد.
 از ابتدای اجرای طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ تاکنون بیش از  ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کتاب از سوی مردم خریداری شده سقف مجاز خرید برای هر خریدار در بهارانه کتاب ١٤٠٠ دویست هزار تومان است و خریداران می‌توانند تا ۲۵ خرداد با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح‌ کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را با یارانه ٢٠ درصدی بخرند. اسامی و مشخصات کتابفروشی‌های عضو طرح «بهارانه کتاب ١٤٠٠» به تفکیک هر استان روی سایت tarh.ketab.ir قابل مشاهده است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح ها کتابفروشی ها می توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارتخانه دریافت کنند.

در این طرح ها که با نام طرح های فروش فصلی مشهور شده اند، کتابفروشی هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می توانند کتاب های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند. این طرح ها از جمله مزیت هایی است که کتابفروشان حضور آن را در ایام رکود فروش کتاب در همه‌گیری کووید ۱۹ ضروری می دانند.

طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ از ۱۷ خرداد جاری در کتابفروشی‌های سراسر کشور آغاز شد و تا سه شنبه پیش‌رو (۲۵ خرداد) ادامه دارد. تاکنون بیش از ۱۶ طرح فصلی کتاب برگزار شده که درآخرین دوره ۹۳۶ کتابفروشی از سراسر کشور در این طرح مشارکت فعال داشته اند.

 
 

نظر شما