جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۵۷
کد خبر: ۱۱۶۷۶۰
|
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
فرهنگسرای سرو برای ثبت تجربیات و ایده‌های آموزش آنلاین در دوران کرونا جشنواره «نوآوری‌های آموزشی، فرصت، ادامه خدمت» را در سه سطح برگزار می‌کند.

برگزاری رویداد ویژه اساتید، دانش‌آموزان و والدین/////// خبر ایراد  داردبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، رویا فتحی مدیر فرهنگی هنری منطقه 6 و رئیس فرهنگسرای سرو با اشاره به برگزاری جشنواره «نوآوری‌های آموزشی، فرصت، ادامه خدمت» گفت: با شیوع ویروس کرونا و به واسطه محدودیت‌هایی که ناشی از این بیماری ایجاد شد، روش‌های آموزشی دچار تغییرات زیادی شد و به سمت آموزش مجازی رفتیم. همین امر باعث شد که تجربیات فراوانی توسط اساتید، هنرجویان و همه دست‌اندرکاران آموزش در این حوزه کسب شود. به نظرمان آمد فرصت خوبیست تا تجربیات ارزشمند اساتید، دبیران و حتی دانش آموزان ، دانشجویان و والدین ثبت شود بنابراین ایده جشنواره فرصت شکل گرفت. پیش از این نیز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جشنواره ای داشت به نام خدمت که در ایام کرونا با اساتید رشته های مختلف در جهت تولیدات مناسب برای مخاطبان جشنواره همکاری می کردند، بنابراین نام جشنواره فرصت ادامه خدمت نامگذاری شد.

وی اضافه کرد: این جشنواره کشوری در سه سطح اساتید، دانش‌آموزان و والدین برگزار می‌شود. در سطح اول که اختصاص به اساتید، دبیران و معلمان اختصاص دارد، دو بخش متفاوت را طراحی کردیم، یکی ثبت ایده و دیگری ثبت تجربه است. بسیاری از اساتید، ایده‌هایی برای آموزش در دوران کرونا داشتند که بنابر دلایلی و به ویژه کمبود امکانات نتوانستند آنها را پیاده کنند. این رویداد فضایی را برای آنان فراهم کرده است تا این ایده‌ها را اعلام کنند.

رئیس فرهنگسرای سرو خاطرنشان کرد: در سطح دوم که اختصاص به دانش‌آموزان دارد، تجربیات آنها را به عنوان کسانی که تحت آموزش آنلاین در دوران کرونا قرار دارند جمع آوری می‌کنیم. باید دقت داشت که دانشجویان و دانش‌آموزان در ارتباط با اساتید، دبیران و معلمان خود تجربیات زیادی را کسب کردند که لازم است آنها با دیگران به اشتراک گذاشته شود. سطح سوم این جشنواره نیز اختصاص به والدین دارد. والدین دانش‌آموزان در این دوران دچار چالش‌هایی شده و با اتخاذ راه‌حل‌هایی تجربیات جدیدی را کسب کردند. لازم است این تجربیات به دیگر والدین نیز منتقل شود.

فتحی درباره هدف برگزاری این جشنواره گفت: سال 1400 به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده است. معتقدم که با برگزاری این رویداد کشوری ایده‌های جدیدی به دست‌مان می‌رسد که هر کدام می‌تواند فضایی را برای راه‌اندازی کسب و کارهای جدید در قالب اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها فراهم کند. پس از برگزاری جشنواره، بهترین ایده‌ها را معرفی کرده و در سایت فرهنگسرا بارگذاری می شود تا علاقه‌مندان بتوانند از آنها بهره مند شوند.

وی درخصوص آموزش مجازی و آنلاین گفت: باید بپذیریم که آموزش آنلاین تبدیل به بخش مهمی از سیستم آموزشی ما شده و نمی‌توانیم آن را از این سیستم بگیریم. به نظرم آموزش مجازی مکمل آموزش حضوری است و از این روی، تجربیات کسب شده باید برای بهبود و آموزش در آینده آن به کار گرفته شود. فراخوانی که از این جشنواره منتشر شده است محورهای متعددی دارد که همگی ناظر بر همین بخش است. علاوه بر این، با صحبتی که با آموزش و پرورش داشتیم، مقرر شد که این جشنواره در سامانه شاد نیز اطلاع‌رسانی شود.

براساس این گزارش، جشنواره «نوآوری‌های آموزشی، فرصت، ادامه خدمت» که با مشارکت موسسه آموزش شهر برگزار می‌شود، از اول تا 31 تیرماه فراخوان جمع آوری تجربه‌ها و ایده‌ها را دارد و پس از داوری ایده‌ها، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به برگزیدگان در 6 مردادماه برگزار می‌شود.

شیوه حضور در جشنواره:

علاقمندان جهت شرکت در جشنواره فرم بارگذاری شده در سایت زیر  را دانلود و به آدرس رایانامه( ایمیل) و شماره واتساپی اعلام شده ارسال فرمایند.

تماس با ما:

آدرس سایت: sarv.farhangsara.ir

آدرس رایانامه یا ایمیل جشنواره: forsatsarv@gmail.com

شماره واتساپ: 09335979594

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نظر شما