شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۷
کد خبر: ۱۱۶۹۷۵
|
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
جشنواره «فرصت» تجربیات نسل جدید را به اساتید سنتی منتقل می‌کند/
عضو هیئت داوران جشنواره فرصت گفت: این جشنواره می تواند دستاوردهای خوبی را در عرصه تکنولوژی آموزش آنلاین در اختیار اساتید سنتی قرار دهد.
باز کردن گره‌های آموزش آنلاین با ارائه تجربیات ناب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، جشنواره «فرصت» به همت فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود. براساس فراخوان این جشنواره که چندی پیش منتشر شده، این جشنواره در سه سطح اساتید، دانش‌آموزان و والدین است و از همه این گروه‌ها درخواست دارد تا تجربیات خود را در حوزه آموزش آنلاین در اختیار جشنواره قرار دهند.

لیلا درویش، عضو هیئت داوران این جشنواره با اشاره به سیستم آموزشی جدید در دوران کرونا گفت: همانطور که دیدید با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، سیستم آموزشی به دلیل محدودیت‌ها به سمت فضای مجازی و استفاده از فناوری‌های نوین رفت. قطعا استفاده از این فضای جدید هم چالش‌هایی را به همراه داشت و هم تجربیات بسیار خوبی را در اختیار گروه‌های مختلف قرار داده است. در جشنواره «فرصت» قصد داریم آن چالش‌ها را با استفاده از تجربیات به دست آمده برطرف کنیم.

عضو هیئت داوران جشنواره «فرصت» با اشاره به فرصت‌هایی که این جشنواره در دسترس سیستم آموزشی کشور قرار می‌دهد، گفت: در مواجهه با فناوری‌های نوین و تکنولوژی تحقیقات مختلف بین‌المللی انجام شده و نتایج این تحقیقات، افراد را در 3 گروه دسته‌بندی کرده است. دسته اول دشمنان تکنولوژی‌اند که ارتباط خیلی زیادی با آن ندارند، دسته دوم، مهاجران تکنولوژی‌اند و دسته سوم بومیان تکنولوژی.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم این دسته‌بندی را با رده‌های سنی مختلف تطبیق بدهیم، باید اشاره داشت که افراد بین 25 تا 40 سال عمدتا در دسته مهاجران تکنولوژی قرار می‌گیرند و افراد تا 25 سال بومیان تکنولوژی‌اند. این گروه با تکنولوژی زاده شده‌اند و به نوعی با آن بزرگ شده‌اند. همواره لپ‌تاب، کامپیوتر، گوشی تلفن همراه و ... در اختیار داشتند و بومیان این عرصه به حساب می‌آیند. در این شرایط، جشنواره «فرصت» می‌تواند ظرفیت بسیار بزرگی را در اختیار نسل بالای 50 سال که تقریبا هیچ ارتباطی با تکنولوژی ندارند، قرار دهد.

درویش بیان داشت: برای مثال دیدید که در روزهای کرونا، بسیاری از معلمین سن‌دار به سختی می‌توانستند کلاس‌های خود را در فضای مجازی دنبال کنند و ترجیح‌شان به آموزش سنتی بود. این جشنواره می‌تواند دستاوردهای نسل جدید و بومیان تکنولوژی را در اختیار نسل‌های قدیمی‌تر قرار بدهد.

وی خاطرنشان کرد: به عبارت بهتر، در جشنواره فرصت، نسل قدیمی‌تر بهتر می‌توانند از تجربیات و دستاوردهای نسل جدید بهره‌برداری کنند و از این روی شاهد آموزش معکوس هستیم. بنده معتقدم اگر جشنواره «فرصت» بتواند فضایی را برای ارتباط با دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و ... ایجاد کند، می‌تواند تجربیات خوبی را در اختیار نسل قدیمی‌تر بگذارد.

عضو هیئت داوران جشنواره «فرصت» در پایان گفت: امیدوارم که با اطلاع‌رسانی دقیق و مشارکت خوب اساتید، محصولات و دستاوردهای خوبی به دبیرخانه جشنواره برسد تا شاهد رشد و ارتقای آموزش آنلاین باشیم.

شیوه حضور در جشنواره:

علاقمندان جهت شرکت در جشنواره فرم بارگذاری شده درسایت زیررا دانلود و به آدرس رایانامه( ایمیل) و شماره واتساپی اعلام شده ارسال فرمایند.

تماس با ما:

آدرس سایت:sarv.farhangsara.ir

آدرس رایانامه یا ایمیل جشنواره : forsatsarv@gmail.com

شماره واتساپ:09335979594

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نظر شما