سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۱۸۸۳۱
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
در ادامه اجرای ویژه برنامه فراگیر «چهل‌چراغ» به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهر تهران، این برنامه همزمان با اربعین حسینی در جوار مقبره شهدای گمنام در بوستان 15 خرداد منطقه 18 برگزار شد.

ویژه برنامه چهل چراغ در منطقه 18 همزمان با اربعین حسینیبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در ادامه اجرای ویژه برنامه فراگیر «چهل‌چراغ» به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهر تهران، این برنامه همزمان با اربعین حسینی در جوار مقبره شهدای گمنام در بوستان 15 خرداد منطقه 18 برگزار شد.

این مراسم با حضور خانواده معظم شهید غلامرضا برزگر و جمعی از شهروندان روز دوشنبه پنجم مهرماه همزمان با پنجمین روز از هفته دفاع مقدس از سوی فرهنگسرای خاتم(ص) و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 18 برگزار و طی مراسمی از خانواده این شهید بزرگوار تجلیل شد.

شهید غلامرضا برزگر متولد چهارم اسفند سال 1349 بود که در بیست و سوم تیر سال 1369 در کردستان به فیض شهادت نائل شد و پیکر مطهرش در قطعه 53 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران در جوار همرزمانش آرام گرفته است.

این برنامه در راستای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت برگزار و علاوه بر آیین تکریم شهید برزگر و خانواده مکرم آن شهید، شامل روایتگری شیوه زندگی شهدا، مداحی و روضه خوانی، سخنرانی، نمایشگاه کتاب، ایستگاه نقاشی کودکان، اجرای سرود دانش آموزی، روایتگری، عطرافشانی و غبار روبی مرقد مطهر شهدای گمنام، و اهدای هدایایی به رسم یادبود به قید قرعه به شرکت کنندگان برنامه بود.

در ویژه برنامه چهل چراغ هم چنین حجت الاسلام کرمی سخنران مراسم با قرائت شعری در باره مقام والای شهیدان اظهار داشت: شهیدان درس ایثار و شهادت و فرهنگ‌ایستادگی و مقاومت را از قرآن و خاندان رسالت آموخته اند.

وی افزود: بی تردید هیچ راهی برای جاودانه شدن بهتر از ایثار نیست. همه چیز از جان مال و قدرت در این دنیاست فانی است، و اگر کسی خودش را در راه خدا فدا کرد جاودانه می ماند.

حجت الاسلام کرمی در باره مقام خانواده شهدا نیز بیان کرد: واقعا انسان در برابر عظمت ایثار خانواده شهدا دچار حیرت می شود که اینها چه مقامی دارند و چقدر ایثارگر و فداکارند. به راستی درس گذشت و ایثار و مقاومت را باید از خانواده های شهدا یاد بگیریم.

ویژه برنامه «چهل‌چراغ» روز دوشنبه، ۵ مهرماه از ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ به نشانی یافت آباد، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان یادگار شرقی، بوستان ۱۵ خرداد، مزار شهدای گمنام، میزبان شیفتگان فرهنگ و سیره شهدا بود.

ویژه برنامه چهل چراغ در منطقه 18 همزمان با اربعین حسینی

ویژه برنامه چهل چراغ در منطقه 18 همزمان با اربعین حسینی

ویژه برنامه چهل چراغ در منطقه 18 همزمان با اربعین حسینی


ویژه برنامه چهل چراغ در منطقه 18 همزمان با اربعین حسینی

نظر شما