پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۲۱۲۷۶
|
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
مجید انتظامی از آهنگ‌سازان شاخص سینمای کشورمان در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود دو مجموعه از آثار موسیقایی خود به نام‌های «محاکمه» و «زم هریر» را در دسترس شنوندگان قرار داد.
2 آلبوم موسیقی مجید انتظامی منتشر شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،طبق برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده عمده فروش این آلبوم موسیقایی در بستر فضای مجازی به‌صورت جهانی صورت گرفته و علاقه‌مندان برای خریداری این اثر موسیقایی می‌توانند به پلتفرم‌های دارای مجوز کشورمان مراجعه کنند. 

شرق نوشت :آلبوم «زم هریر» مشتمل بر موسیقی‌های مجید انتظامی روی فیلم «زمهریر» به نویسندگی و کارگردانی علی رویین‌تن است که سال ۱۳۸۸ ساخته و حاشیه‌های زیادی هم به دنبال داشت. «کارون»، «حرکت»، «رشادت»، «مزار»، «چرخش»، «مالیخولیا»، «امید»، «وحی»، «وداع آخر»، «ذهن آشفته»، «فریاد اعتراض»، «شعف»، «تعالی»، «کجا رفته‌ای»، «خسته‌دل»، «زم هریر»، «لب کارون» عنوان آثاری هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند. «محاکمه» نیز عنوان دیگر آلبومی است که عمده قطعات آن مبتنی بر موسیقی متن سریال «محاکمه» به کارگردانی حسن هدایت است که در سال ۱۳۷۸ از آنتن شبکه یک سیما در دسترس بینندگان قرار گرفت.

 «محاکمه (تیتراژ ابتدایی)»، «اشک وطن»، «مادام»، «سانسورچی»، «هانیه»، «اولین نفر»، «مادرم ایران»، «هدیه»، «حشمت مینوی»، «بغداد»، «پزشک احمدی»، «رعنا»، «مرغ سحر»، «روایت یک خودکشی»، «محاکمه (تیتراژ پایانی)»، «رؤیای گذشته»، «پدر»، «جلال»، «اشغال»، «بازجویی»، «جست‌وجو»، «حمله»، «هرج‌ومرج»، «مختاری»، «ترور»، «توطئه»، «واقعه مسجد گوهرشاد»، «تم محاکمه برای پیانو و قانون»، «تنهایی»، «به دنبال یار»، «روایت» عنوان قطعاتی هستند که در این آلبوم منتشر شده‌اند. خاچیک بابایان، همایون رحیمیان، ارسلان کامکار، ابراهیم لطفی، مازیار ظهیرالدینی، رضا عالمی، سیاوش ظهیرالدینی، والود تارخانیان، لعیا اعتمادی، کریم قربانی، محسن تویسرکانی، علیرضا خورشیدفر، جاوید مجلسی، مسعود غریب‌‌نواز، امیر بهشتی، کیومرث میردادیان، حسین شریفی، مجید انتظامی، ناصر رحیمی، آندره آرزومانیان، مجید اخشابی، مینو قاسم‌پور، شهریار فریوسفی، مهرداد دلنوازی، بیژن کامکار، محمود فرهمند و کوروش بزرگ‌‌پور نوازندگان این آلبوم موسیقی هستند. مجید انتظامی ازجمله آهنگ‌سازان شاخص سینمای ایران است که از همان دوران کودکی فراگیری موسیقی را آغاز کرد و یک سال پس از اخذ دیپلم هنرستان وارد ارکستر سمفونیک شد و زیر نظر «آنتوان کاتلوس» ساز آبوا آموخت. او در همین چارچوب سلفژ، تئوری و هارمونی را نزد ثمین باغچه‌بان و مصطفی کمال‌پورتراب آموخت و در همان ایام نخستین نت موسیقی را به کمک پورتراب نوشت.
 این آهنگ‌ساز پیش‌کسوت موسیقی فارغ‌التحصیل کنسرواتوار برلین هم است. او در برلین زیر نظر استادانی مانند کارل اشتاین و لوتارکخ آموزش دید. او مدت‌ها با ارکستر فلارمونیک آلمان و ارکستر سمفونیک برلین همکاری کرد. انتظامی در آن سال‌ها به‌عنوان سولیست آبوا، در شهرهای مختلف فرانسه و آلمان روی صحنه رفت. 

 اولین تجربه موسیقی تصویری انتظامی با ساخت موسیقی فیلم کوتاه «زال و سیمرغ» در سال ۱۳۵۶ بود و با فیلم «سفر سنگ» به‌طور حرفه‌ای کار ساخت موسیقی فیلم را آغاز کرد. همچنین در این سال‌ها آثاری را برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخت. ضمن اینکه این هنرمند نزدیک به صد موسیقی فیلم و حدود ۱۰ موسیقی صحنه‌ای نوشته. انتظامی از آهنگسازان شناخته‌شده کشورمان است که در کارنامه کاری خود علاوه بر ساخت موسیقی متن چندین اثر سینمایی در عرصه ساخت موسیقی برای فیلم‌های دفاع‌مقدسی نیز هنرمند شناخته‌شده و دارای اعتباری محسوب می‌شود .
برچسب ها: مجید انتظامی
نظر شما