يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۲۱۶۲۶
|
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
«سه شنبه 14 جولای» می کوشد واقعیت‌های موجود در موضوع هسته‌ای ایران را از زاویه دید تازه‌ای برای مردم روایت کند.
نگاهی به پرونده هسته‌ای ایران در «سه شنبه 14 جولای»به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، «سه شنبه 14 جولای» به تهیه کنندگی عباس هنرمند و کارگردانی سید محمد جواد حسینی تولید شبکه مستند سیماست و می کوشد واقعیت‌های موجود در موضوع هسته‌ای ایران را از زاویه دید تازه‌ای برای مردم روایت کند.

این مجموعه در 21 قسمت حدود 45 دقیقه ای با نگاهی به پرونده هسته‌ای ایران تولید شده و با بازخوانی عملکردهای سه دولت گذشته نسبت به این موضوع، سعی دارد واقعیت‌های موضوع هسته‌ای کشور رامورد بررسی  و کنکاش قرار دهد.

این مجموعه علاوه بر تقابل ایران و طرف‌های خارجی در موضوع هسته ای، نحوه مواجهه سه دولت آقایان خاتمی؛ احمدی نژاد و روحانی در این موضوع خاص  رامورد بررسی قرار می دهد همچنین تغییر و تحولات اقتصادی و اثراتی که  این موضوع مهم بصورت مستقیم یا غیر مستقیم طی چند دوره مذاکره؛ بر جامعه و به تبع آن اقتصاد ایران گذاشته را نیز مطرح خواهد کرد.

در این مجموعه اسناد تاریخی در قالب فرم‌های نمایشی متنوع روایت می شوند.  احمد نجفی بازیگر سینما و تلویزیون  در این مجموعه نقش نظامی بازنشسته ای دارد که به کار تحقیقات درباره موضوعات امنیتی کشور می‌پردازد. از دیگر بازیگران این مجموعه می توان به جلیل فرجاد و فرامرز روشنایی اشاره کرد.

بر اساس این گزارش به نقل از فارس، فیلمنامه «سه شنبه 14 جولای»  را سید محمدجواد حسینی کارگردان مجموعه نوشته و ساختار کلاسیک فیلمنامه‌نویسی در آثار داستانی را رعایت کرده است، از دیگر عوامل آن می توان به مجری طرح: داود بابایی، مدیر پژوهش : مصطفی کبیری، نویسندگان: مختار بلبل نیا، حسین مهرعلی، مصطفی کبیری و سیم محمد جواد حسینی، راوی: احمد نجفی، تدوین : نیما حسن دوست و آهنگساز: آرش بادپا اشاره کرد.

این مجموعه شنبه‌ها ساعت 18:30 از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت 8 خواهد بود.
نظر شما