جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۷
کد خبر: ۱۲۳۶۴۶
|
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
مؤسسه بین‌المللی فرهنگی رسانه ای خبر، به مناسبت دهم اردیبهشت روز ملی خلیج‌فارس، فراخوان ادبی منتشر و از شعرای سراسر جهان برای ارسال سروده‌های خود با موضوع خلیج‌فارس به دبیرخانه این جشنواره دعوت کرد.
جشنواره بین‌المللی شعر خلیج‌فارس فراخوان داد به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،بنا بر اعلام روز یکشنبه  مؤسسه بین المللی فرهنگی رسانه ای خبر، علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره شعر می‌توانند تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه یکم اردیبهشت ماه، سروده‌های خود را به شماره واتساپ ۰۹۳۰۷۵۰۹۹۶۳ یا ایمیل khabar۱۴۰۱@gmail.com ارسال کنند.

 ایرنا افزود: فراخوان منتشر شده، به سه قطعه شعر برگزیده طبق نظر شورای داوران، جوایز ارزنده ای به شاعران آن همراه با تقدیرنامه اهدا می‌شود و اشعار برگزیده در ویژه نامه هفتگی ادبی- هنری نگاه پنج شنبه و همچنین فصلنامه نوشتا منتشر خواهد شد.

حسین واحدی پور مدیر مسئول روزنامه «خبرجنوب»، هدف از برگزاری جشنواره شعر خلیج‌فارس را مقابله فرهنگی و رسانه ای با تحریف و جعلی سازی‌های مکرر بیگانگان نسبت به نام «خلیج‌فارس» به عنوان بخشی از واقعیت انکارناپذیر تاریخ ایران برشمرد و گفت: از آنجا که اشعار و متون ادبی، شانه به شانه اسناد مکتوب تاریخی و فرهنگ شفاهی، نقشی کلیدی برای بقای هویت ملی این سرزمین دارند، روزنامه «خبرجنوب» به عنوان قدیمی ترین و پرتیراژترین روزنامه جنوب کشور، این تعهد رسانه ای را در خود احساس می‌کند که در جهت بازنمایی این بخش همیشه ماندگار از هویت ایران زمین، گامی فرهنگی بردارد.

واحدی پور یادآور شد: نام روزنامه «خبرجنوب» همواره با تاریخ سازترین رویدادهای مهم چهل و دو سال گذشته ایران و به ویژه خطه جنوب گره خورده است که یکی از آن یادگارها، چاپ فوق العاده این روزنامه و توزیع گسترده آن به محض آزادسازی خرمشهر به عنوان اولین روزنامه کشور بود که این مژده را به اطلاع ملت ایران رساند؛ اقدامی که مردم جنوب کشور همچنان از آن به عنوان نوستالژی روزهای دفاع مقدس یاد می‌کنند.

مدیر مسئول روزنامه «خبرجنوب» ادامه داد: برگزاری جشنواره شعر خلیج‌فارس با هدف حراست فرهنگی از داشته‌ها و افتخارات ملی برگزار می‌شود.

دهم اردیبهشت‌ماه در تقویم رسمی کشور به نام روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است.

 
 

نظر شما