شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۶
کد خبر: ۱۲۴۴۵۶
|
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
کانون شهری «شهروند و شهر هوشمند» با رسالت فرهنگسازی در حوزه فناوری‌های نوین مرتبط با شهر هوشمند؛ چهارشنبه 28 اردیبهشت ماه در سی و سومین نمایشگاه کتاب در مصلی تهران، با برگزاری «سمینار آشنایی با فناوری واقعیت مجازی در متاورس» ضمن آشنایی هرچه بیشتر بازدیدکنندگان از فرهنگسرای کتاب تلاش کرد تامخاطبین حاضر در نمایشگاه را با جنبه های فرهنگی-هنری- اقتصادی این فناوری آشنا نماید.
«سمینار آشنایی با فناوری واقعیت مجازی در متاورس» در نمایشگاه کتاب
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر،یکی از نشانه‌های پیشرفته بودن کشورها به کار گیری فناوری‌های سطح بالا در سطح عمومی جامعه است. یکی از این فناوری‌ها واقعیت مجازی است که طی چند سال اخیر در کشور ما بیشتر نگاه بازی و سرگرمی داشته تا نگاه فرهنگی -هنری – اقتصادی.
کانون شهری «شهروند و شهر هوشمند» با رسالت فرهنگسازی در حوزه فناوری‌های نوین مرتبط با شهر هوشمند؛ در سی و سومین نمایشگاه کتاب  «سمینار آشنایی با فناوری واقعیت مجازی در متاورس» را برگزار کرد.
در ابتدای این سمینار دکتر الهام فراهانی مدرس دانشگاه صنعتی شریف و عضو شورای مرکزی کانون «شهروند و شهر هوشمند» توضیحاتی را در خصوص متاورس، تهدیدها و فرصت های آن داشتند و سپس مهندس رضا ودایع خیری؛ متخصص در زمینه دوربین‌های واقعیت مجازی از کابردهای مفید این دوربین‌ها برای حاضرین صحبت کردند. 
وی همچنین مواردی  همچون نقاشی سه بعدی که می‌تواند خلق کننده آثار زیبای نقاشی در فضای 3بعدی توسط هنرمندان این رشته  باشد و برگزاری گالری‌های هنری مختلفی با رویکرد گردشگری و انتقال مفاهیم اصیل ایرانی و اسلامی به شیوه‌های نوین ،ایجاد کتابخانه واقعیت مجازی که می‌تواند علاقه‌مندی کودکان و نوجوانان را به خواندن کتاب و حتی یادگیری الکترونیکی علوم مختلف افزایش دهد و تبدیل آثار برجسته ادبی و فرهنگی به واقعیت مجازی بعنوان محصول فرهنگی و قابل ارایه در کتابخانه های عمومی سازمان فرهنگی هنری از جمله موارد کاربردی این فناوری در حوزه فرهنگ و هنر محسوب می‌شودرا برای مخاطبین توضیح دادند.
در پایان این سمینار بصورت رایگان و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی امکان استفاده و مشاهده سه کاربرد واقعیت مجازی برای بازدیدکنندگان از فرهنگسرای کتاب مهیا شد که با استقبال چشمگیر آنها مواجه شد. این کاربردها عبارت بودند از: نقاشی 3بعدی- بازدید از موزه- آموزش الکترونیکی آناتومی انسان.
لازم به ذکر است کانون «شهروند و شهر هوشمند» آمادگی همکاری برای برگزاری برنامه های ترویجی در این حوزه را در فرهنگسراها، مدارس و نیز تولید محصول فرهنگی با مشارکت را دارد.  علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با این کانون به آدرس اینستاگرام @smartcitizen_ir مراجعه نمایند.
نظر شما