پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۶
کد خبر: ۱۲۵۱۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
نمایشگاه گروهی نقاشی «به رنگ خدا» در نگارخانه آفرینش نقش اشراق از تاریخ 9تیرماه برگزار می شود.
نمایشگاه گروهی نقاشی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نگارخانه آفرینش نقش نمایشگاه گروهی  نقاشی به"رنگ خدا" را به سرپرستی سید محمد عمادی به سبک رئال و با تکنیک  سیاه قلم و رنگ روغن   با موضوع طبیعت از تاریخ 9 تا 14 تیرماه  برپا خواهد شد.
سید محمد عمادی دانش آموخته پژوهش هنردانشگاه تهران  او زیر نظر استاد ایمان ملکی آموزش نقاشی را تکمیل کرده است، او جوایز متعددی از جشنواره های  مختلف نقاشی و عکاسی در ایران را کسب کرده است.
 گفتنی است نقاشی سیاه قلم نوعی نقاشی بوده که با مداد، ذغال، مرکب سیاه یا قلم کشیده می‌شود. واژه سیاه قلم در میان افراد عام رواج داشته و در موارد زیادی طراحی چهره را می‌توان در این به تصویر کشید. در قدیم ذغال مل که شیوه ای از طراحی با ترکیب های مل و ذغال بوده، در میان شاگردان کمال الملک استفاده می‌شد.
واژه سیاه‌قلم به معنای نوعی نقاشی است که در آن فقط از قلم و مرکب سیاه، ذغال یا مداد استفاده شده و هیچ گونه رنگی نداشته باشد. تاریخچه نقاشی سیاه‌ قلم در ایران بسیار قدیمی می‌باشد. سیاه قلم به شکل امروزی با استفاده از ذغال یا مداد ذغالی برای طراحی چهره و انواع دیگری از طراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بنابراین گزارش، در این نمایشگاه 80اثر هنرمندان نقاش  از تاریخ 9 تا 14 تیرماه  به سبک رئال  با تکنیک سیاه قلم و رنگ روغن در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند  از ساعت 9 تا 17به نگارخانه آفرینش نقش تهران پارس، انتهای خیابان جشنواره خیابان جعفر پناه  مراجعه  کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 7778221 تماس بگیرند.
نظر شما