جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۲۵۹۷۷
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
آلبوم «آوای نینوا»، هفت قطعه از قطعات دهگانه «نواحی اشک۲» و نماهنگ «شه لب تشنگان» به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) منتشر شد.
نواهای محرم؛ «آوای نینوا» تا «شه لب تشنگان»به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، آلبوم آوای نینوا با آهنگسازی و خوانندگی مصطفی فخرایی با محوریت قیام عاشورا، وصف این واقعه، مدح امام حسین (ع) و یاران ایشان شامل هفت قطعه موسیقی؛ دشت کربلا، اهل حرم، مرد حق، سالار شهیدان، علمدار، تیر جفا و شهزاده اکبر است.

خبرگزاری ایرنا اضافه کزد: ترانه‌های این آلبوم توسط سیدکاظم موسوی، عباس محمدی باغملایی، زنده یاد اصلاح‌پذیر، نیر تبریزی و محمد موجی سروده شده و تعدادی از قطعات از اشعار قدیمی و فولکلور و به صورت مداحی اجرا شده است.

بابک شهرکی (کمانچه)، علی صابری (فلوت عربی)، مهدی نادی صفایی (گیتار)، ابراهیم پوررضا (نی) و بهنام حکیم (جومبوش و لاعود) نوازندگان آلبوم آوای نینوا هستند.

مهدی نادی صفایی تنظیم‌کننده، محمدسعید شایان میکس و مستر و بهنام سلیمی تهیه‌کننده از دیگر عوامل این آلبوم هستند که توسط موسسه فرهنگی هنری آوای آبی با شماره مجوز ۱۹۵۶-۱۴۰۰ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است. این اثر به شهید صفرعلی کریم‌زاده تقدیم شده است.

آلبوم «نواحی اشک ۲»

آلبوم نواحی اشک ۲ به همت مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت فرارسیدن محرم ۱۴۴۳ منتشر می‌شود،  هدف از تولید این آلبوم بازسازی نواهای مذهبی - آئینی مرتبط با واقعه عاشورا و ارج‌گذاری به هنر اصیل آوازخوانی مبتنی بر ردیف آوازی موسیقی دستگاهی ایران است، در همین راستا آلبوم نواحی اشک (۱) در ماه محرم سال گذشته تولید شد و آلبوم نواحی اشک (۲) به مناسبت ماه محرم امسال در دست تولید است.

آلبوم نواحی اشک (۲) شامل ۱۰ قطعه؛  اشک عزا، این دل تنگم عقده‌ها دارد، ای سپرده در خرابه جان، ساقی لب تشنگان، طفلان مسلم، حضرت قاسم(ع)، حضرت علی اصغر(ع)، شه زاده اکبر(ع)، حضرت ابالفضل(ع)  و عزیمت به شام است. این آلبوم به صورت صوتی و کلیپ در روزهای اول تا دهم محرم، گام به گام به صورت مجازی منتشر می‌شود و پس از دهه اول محرم به صورت آلبوم در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

آهنگساز این آثار آرمان مهربان و خوانندگان آنها متین رضوانی‌پور،  مهدی محمدی،  سیدمحسن حسینی و سبحان منکشف (خواننده نوجوان)  هستند.  طراحی گرافیک این آثار را انوشیروان مانی برعهده دارد.

تاکنون هفت قطعه از قطعات دهگانه آلبوم نواحی اشک ۲ منتشر شده است که اشک عزا در دستگاه شور با خوانندگی متین رضوانی‌پور، این دل تنگم عقده‌ها دارد در دستگاه ماهور با خوانندگی سیدمحسن حسینی،  ای سپرده در خرابه جان در دستگاه سه‌گاه با خوانندگی مهدی محمدی،  ساقی لب تشنگان در آواز دشتی با خوانندگی متین رضوانی‌پور،  دو طفلان مسلم در آواز دشتی با خوانندگی سبحان منکشف،  حضرت قاسم(ع)  در آواز شوشتری با خوانندگی سبحان منکشف و حضرت علی اصغر(ع) در آواز دشتی با خوانندگی سیدمحسن حسینی از جمله این قطعات است.

نماهنگ «شه لب تشنگان»

نماهنگ شه لب تشنگان به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) با شعری از حسامی محولاتی،  خوانندگی محسن توسلی و همراهی گروه سنج و دمام بیت الزهرا (س) منتشر شد.

امید رهبران تنظیم‌کننده و راشا تقی‌پور میکس و مستر از دیگر عوامل این نماهنگ هستند. این اثر به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا(ع) تقدیم شده است.

محسن توسلی از جمله خوانندگان ترانه‌های انقلابی است که طی سال‌های اخیر فعالیت‌هایی در عرصه تولید آثاری مرتبط با مضامین انقلابی و اجتماعی داشته است، قطعه نور عشق، نماهنگ خیال حرم و آلبوم لکربلا حنینا از جمله آثار اوست.


نواهای محرم؛ «آوای نینوا» تا «شه لب تشنگان»
نظر شما