پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۲۶۱۳۶
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
نمایشگاه معرق چوب با عنوان «سودای مهر» به مناسبت یکمین سال درگذشت صلاح الدین علامه‌زاده از چهره‌های سرشناس هنر معرق روز دوشنبه ۲۴ مرداد در نگارخانه شفق برپا می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ در این نمایشگاه آثار «محسن ارژنگی»، «حوران پنجه‌پور»، «جعفر پرویزنیا»، «ناهید جعفری»، «مریم صدیقی»، «الهه عباسی»، «مهرنوش عطیمی»، «ناهید جعفری»، «آرمیتا فداکار»،  «نسرین رحیمی»، «مریم گنج‌خانلو»، «امیرحسین شهباز‌پور»، «شیرین وحیدی‌فر» و «حسین حسینی» از هنرجویان زنده‌یاد صلاح الدین علامه زاده به نمایش گذاشته می‌شود.
صلاح‌الدین علامه‌زاده، در سال ۱۳۲۴ در بابل دنیا آمد و در سال ۱۳۵۳ در رشته مهندسی بهداشت از دانشکده بهداشت دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد. او از طریق یکی از دوستانش با هنر معرق آشنا شد، تحت نظر اساتید مطرح آن زمان آموزش دید و به علت علاقه فراوان به این هنر تصمیم گرفت تدریس معرق را به عنوان شغل اصلی خود برگزید.
صلاح‌الدین علامه‌زاده، استاد پیشکسوت و چهره ماندگار هنر معرق طی سه دهه فعالیت خود، بیش از ۲۰۰ شاگرد پرورش داد که برخی از آن‌ها در زمره استادان هنر معرق هستند از جمله آنها می توان به «حسین حسینی» اشاره کرد که از سن 11 سالگی نزد  مرحوم علامه زاده هنر معرق را فرا گرفت و اکنون یکی از مدرسان دانشگاه است و سابقه برپایی نمایشگاه های متعدد داخلی و خارجی را در سوابق هنری خود دارد.       
علاقه مندان برای بازید از نمایشگاه معرق چوب «سودای مهر» می‌توانند تا یکم شهریور از ساعت 9 تا 18 به نگارخانه شفق به نشانی خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست‌ویکم، بوستان شفق، فرهنگسرای خانواده مراجعه کنند.
نظر شما