سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۳۲۲۴۴
|
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
«حسن عبدالله‌زاده» سال ۱۳۶۵ مصادف با عملیات «کربلای ۵» در اهواز به دنیا آمد و در جریان حمله داعش به سوریه در این کشور به شهادت رسید.
از «کربلای 5 » تا «دیرالزور»/ یادی از یک شهید مدافع حرمبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم «حسن عبدالله‌زاده» روز دوشنبه (۸ خرداد) ساعت ۱۶:۳۰ برگزار  خواهد شد. این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در تهران بزرگراه بسیج، بلوار شهیدان سرباز شهرک فجر، مسجد امام حسین مجتبی (ع) برگزار می‌شود.

به نقل از ایسنا ،«حسن عبدالله‌زاده» سال ۱۳۶۵ مصادف با عملیات «کربلای ۵» در اهواز به دنیا آمد. وی در مقطع کارشناسی در رشته «فقه و حقوق» دانشگاه آزاد شهر ری و در مقطع ارشد در رشته «مدیریت نظامی» دانشگاه امام حسین (ع) تحصیل کرد.

سال ۱۳۸۸ وارد نیروی قدس سپاه پاسداران شد و طی خدمتش به سپاه مدام در حال انجام مأموریت بود. او سال ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ برای آموزش به لبنان رفت. هنگامی که بحران سوریه آغاز شد، داوطلبانه و با اصرار خودش برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ به سوریه رفت و یکبار نیز مجروح شد که بعدها خانواده از مجروحیتش مطلع شدند.

عبدالله‌زاده با اینکه در زمان شهادت سه فرزند داشت. نام جهادی وی «ابو علی‌اکبر» بود و سرانجام روز ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ در مسیر تدمر به دیرالزور در کمین نیروهای تکفیری قرار گرفت و به همراه «محسن عباسی» به شهادت رسید.
نظر شما