شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۳۴۶۰۴
|
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
سلین مختارزاده می‌گوید: امام مجتبی (ع) عابدترین و زاهدترین مردمان زمان خویش بودند و همواره از خوف خدا می‌لرزیدند. کرم و سخاوتشان زبان زد همگان بود. در قله عزت بودند و در برابر تهی‌دستان فروتن؛ شجاعتشان بر دوست و دشمن آشکار بود. پژوهش درباره زندگی معصومان (ع) ضروری است؛ زیرا اقیانوس بی کران فضایل و معارف آنان، مناسب‌ترین الگو برای همگان، به ویژه مسلمانان است. هم چنین تعالی شخصیت معنوی انسان، از والاترین و مقدس ترین اهداف پیشوایان دین بوده است.
سلین مختارزاده: امام حسن مجتبی(ع) عابدترین و زاهدترین مردمان زمان خویش بودندبه گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ وهنر، سلین مختارزاده در نشست معرفی کتاب «سید جوانان اهل بهشت؛ امام حسن مجتبی (ع)» که در کتابخانه لویزان برگزار شده بود عنوان کرد:  کتاب «سید جوانان اهل بهشت؛ امام حسن مجتبی (ع)» نوشته علیرضا رجالی تهرانی چهارمین کتاب از مجموعه کتاب‌های آشنایی با زندگانی چهارده معصوم (ع) است که در انتشارات خادم الرضا به چاپ رسیده است. اهل بیت عصمت و طهارت نمونه‌های کامل تعلیم و تربیت پیامبر اسلام هستند و راه و روش ایشان همان روش پیامبر اکرم (ص) است.
وی ادامه داد: درباره تاریخ زندگانی چهارده معصوم کتاب‌های بسیاری نوشته و یا ترجمه شده است که هرکدام به اندازه خود مفید بوده‌اند و برخی به عنوان مرجع مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما نگارنده این مجموعه سعی نموده با توجه به شرایط خاصی که هر یک از آن بزرگواران داشته‌اند و با رعایت اختصار به نکات و مطالبی اشاره و یا بر آنها تاکید کند که معمولا در آن قالب، توجهی خاص نشده است.
این کارشناس ادبی تصریح کرد: در این مجموعه سعی شده است که بر تاریخ بسیاری از وقایع مهم یاد شده تکیه شود تا خواننده برداشت روشن‌تر و احساس بهتری از آن وقایع داشته باشد و بدیهی است که این کار در مواردی هم می‌تواند ما را در نتیجه‌گیری و تحلیل یاری کند. نوجوانان و علاقه‌مندان به تاریخ اسلام و زندگانی اهل بیت علیهم السلام مخاطبان این مجموعه‌اند و با خواندن این کتاب نکات دقیق و جالب توجهی را خواهند آموخت.
مختارزاده با بیان اینکه با خواندن کتاب «سید جوانان اهل بهشت» سجایای اخلاقی آن امام برای مخاطبان نوجوان شکافته و به زیبایی بیان می‌شود، گفت: زندگانی امام حسن مجتبی (ع)، دومین امام معصوم، با توجه به زمان‌های که در آن قرار داشتند در زمینه‌های اخلاق، فضیلت، کمال، حلم و سیاست درخشندگی خاصی دارد. جامعه بشری برای پیمودن راه درست، به این ویژگی‌هایی که در سیره امامان معصوم است، نیازمند است. هر امام با توجه به زمان خود، به گونه‌ای راه را مشخص می‌نمودند. امام حسن (ع) هم در عمل به این مهم پرداختند و متناسب با زمان و مکان و مخاطب، به شیوه‌ای برخورد کردند که هر کدام از این برخوردها می‌تواند از جنبه‌های مختلف بررسی گردد.

او با بیان اینکه امام مجتبی (ع) عابدترین و زاهدترین مردمان زمان خویش بودند و همواره از خوف خدا می‌لرزیدند اضافه کرد: کرم و سخاوتشان زبان زد همگان بود. در قله عزت بودند و در برابر تهی دستان فروتن؛ شجاعتشان بر دوست و دشمن آشکار بود. پژوهش درباره زندگی معصومان (ع) ضروری است؛ زیرا اقیانوس بی کران فضایل و معارف آنان، مناسب‌ترین الگو برای همگان، به ویژه مسلمانان است. هم چنین تعالی شخصیت معنوی انسان، از والاترین و مقدس ترین اهداف پیشوایان دین بوده است.

نظر شما