شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۳۴۶۳۷
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۸
همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود
ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس اعلام شد.
روایتی متفاوت از همنشینی نوجوانان با خانواده شهدابه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حمیدرضا خونویی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری برنامه‌های این سازمان به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، بسته‌برنامه‌هایی با رویکرد محتوایی افزایش آگاهی تاریخی نوجوانان نسبت به دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیش‌بینی شده است.

وی با معرفی ویژه‌برنامه «برای وطن، به راه حسین(ع)، به نام شهید» عنوان کرد: در این بسته برنامه به دنبال رقم زدن رویداد متفاوتی هستیم که پس از بررسی‌های متعدد در باشگاه نوجوانان فرهنگسراها، روایتی خلاقانه از انس با خانواده شهدا را طراحی کرده‌ایم. خونویی ادامه داد: «برای وطن، به راه حسین(ع)، به نام شهید» با ۱۱ اجرا میزبان خانواده شهدا است که توسط باشگاه نوجوانان فرهنگسراهای اشراق، گلستان، عطار، رازی، عترت، امید، اخلاق، حاج قاسم سلیمانی، خاتم، ولاء، تهران برگزار می‌شود. وی اضافه کرد: این برنامه در تعامل با شبکه امید، برداشت تلویزیونی نیز می‌شود و هر روایت در هفته نوجوان از شبکه امید پخش خواهد شد.همچنین معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های «بچه‌های رستا» گفت: سلسله نشست‌های گفتگومحور ویژه نوجوانان با هدف ایجاد بستر عملیاتی جهت مشارکت در گفتگو و تقویت روحیه پرسشگری با محوریت ایمان و امید در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.
خونویی بیان کرد: این نشست‌ها در امتداد تشکیل باشگاه مخاطبان نوجوان فرهنگسراها است که توسط نوجوانان طراحی و بــا مشارکت، راهبری و نظارت فرهنگسراها اجرا می‌شود. وی عنوان کرد: در تاریخ معاصر، نمونه‌های موفقی از عملیات‌های جنگی با توکل به خدا محقق شده است که تلاش کرده‌ایم در پنجمین نشست از سلسله نشست‌های «بچه‌های رستا» به مروری از موارد بروز این اعتقاد در مدیریت جنگ بپردازیم و فرصتی را برای گفتگوی نوجوانان و ارائه نقطه نظرات آنها فراهم کنیم.خونویی از برگزاری اردوهای «تاریخ بدانیم» خبر داد و گفت: این برنامه ویژه نوجوانان نخبه فرهنگی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در نظر گرفته شده است که بناست از «باغ موزه دفاع مقدس» و نمایشگاه «در لباس سربازی» بازدید کنند. 

این اردوها از روز شنبه تا پنجشنبه در قالب ۲۵ گروه طراحی شده است. معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هدف از برپایی این اردوها را آشنایی با تاریخ عملیاتی جنگ در باغ موزه دفاع مقدس و تماشای روایت رهبر انقلاب از جنگ تحمیلی در نمایشگاه «در لباس سربازی» عنوان کرد.خونویی در پایان گفت: علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به فرهنگسراهای مناطق ۲۲ گانه شهر تهران مراجعه کنند و یا با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند.
نظر شما