يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۱
کد خبر: ۱۳۴۶۵۹
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
شکیبایی گفت: فرهنگسرای رسانه همزمان با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، مجموعه شش قسمتی فوتوموشن «درنگ» را تولید و منتشر کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، «مهدی شکیبایی» رئیس فرهنگسرای رسانه درباره فعالیت‌های رسانه‌ای این فرهنگسرا پیرامون هفته دفاع مقدس اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس و به منظور بیان رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان کشورمان در این جنگ تحمیلی هشت ساله، فرهنگسرای رسانه اقدام به تولید مجموعه فوتوموشن «درنگ» کرد.

وی گفت: این مجموعه، روایت‌هایی کمتر شنیده شده از ۸ سال دفاع مقدس براساس کتاب «دایره المعارف مصور جنگ ایران و عراق» است. کتابی ارزشمند که توسط جعفر شیرعلی‌نیا نوشته شده و مهم‌ترین اتفاقات دفاع مقدس را در قالب نوشتار روایت کرده است.فرهنگسرای رسانه این مجموعه را در ۶ روایت اصلی تولید کرده و در هر قسمت یکی از بخش‌های مهم دفاع مقدس را بیان کرده است. 

عناوین ۶ روایتی که در این مجموعه منتشر شده‌اند عبارتست از: «روایت اول: بنی‌صدر فکر می‌کرد عراقی‌ها صرفا مانور جنگی دارند»، «روایت دوم: جنگی که از ۱۵ شهریور آغاز شد»، «روایت سوم: حمله عراق برای ارتش گران تمام شده بود»، «روایت چهارم: کمان ۹۹، اولین طرح جنگی ایران علیه عراق»، «روایت پنجم: راز پیروزی ایرانی‌ها»، «روایت ششم: شناسایی عملیات».

رئیس فرهنگسرای رسانه تصریح کرد: کتاب «دایره المعارف مصور جنگ ایران و عراق» از روایت تصویری اتفاقات هشت سال دفاع مقدس برخوردار است. 
شیرعلی نیا در این کتاب از ۱۰۰۰ عکس مستند تاریخی، ۲۰۰ نقشه و ۴۰ جدول و نمودار آماری استفاده کرده است. همچنین او برای تالیف این کتاب به سراغ برخی از آژانس‌های عکس رفته و توانسته ۲۰۰ عکس اختصاصی برای این کتاب تهیه و تولید کند. علاوه برآن، وی در این اثر از عکس‌هایی استفاده کرده است که برخی از آن‌ها برای اولین بار منتشر می‌شوند.
شکیبایی ادامه داد: همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس، هرروز یکی از قسمت‌های این مجموعه در صفحات مجازی و شبکه‌های اجتماعی فرهنگسرای رسانه و رسانه‌های کشور منتشر می‌شود‌.



نظر شما