يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۳۴۶۸۶
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
با هدف تسهیل بازگشت زائران اربعین، که از پاکستان و از مسیر زمینی به ایران باز گشته اند ستاد مردمی استقبال از زائرین پاکستانی با مشارکت کانون ها و هیئت های مذهبی در بقعه بی بی شهربانوخدمات خود را به‌صورت شبانه‌روزی ارائه می‌کند.
خدمت‌رسانی به بیش از 100 هزار زائر پاکستانی توسط ستاد مردمی استقبال از زائرین پاکستانیبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ،هزاران زائر پاکستانی که برای رسیدن به کربلای معلی، از مرز زمینی عبورکرده و در راه بازگشت به کشورشان  هزاران کیلومتر را پیموده اند، در بدو ورود به ایران اسلامی، توسط خادمان و خادمیاران مورد استقبال قرار می‌گیرند و ذیل پرچم متبرک  امام حسین علیه السلام  میزبانی می‌شوند.

برپایی چند موکب فرهنگی در بقعه بی بی شهر بانو

ستاد مردمی استقبال از زایرین پاکستانی با محوریت خدمات رسانی ،استقبال زائران پاکستانی را به عنوان یکی از اهداف مهم خوددر بقعه بی بی شهربانو تعیین کرده تا علاوه بر خدماتی که ارائه می‌شود، میزبانی شایسته‌ای از زائران خارجی نیز رقم بخورد، در این راستا  ستاد مردمی استقبال از زایرین پاکستانی ۳۰ نفر از طلاب پاکستانی ساکن قم را دعوت نموده است  تا با حضور و اجرای برنامه های فرهنگی پاسخگوی سوالات شرعی و دینی زایرین باشند.خدمت در این مکان به زائران پاکستانی شامل سه محور فرهنگی ، آموزه های مذهبی و رفاهی است و حوزه‌های اسکان، تعذیه و حمل و نقل را نیز شامل می‌شود.مجموعه گروه های و نهادهای مردمی به عنوان خادم در خدمت زوار پاکستانی در بقعه بی بی با محور پذیرایی از این میهمانان به فعالیت مشغول هستند و روزانه پذیرای ۳ تا ۵ هزار نفر هستند . همچنین حمایت و کمک‌های نقدی و غیر نقدی توسط خیرین، به موکب‌های مردمی محور دیگر خدمت این کانون‌ها است .

محور دیگر خدمت این ایستگاه ها در اختیار قرار دادن مکان‌های مربوط به بقعه بی بی شهربانو به زوار پاکستانی است و در این راستا زائرسرای این مکان و حرم عبدالعظیم حسنی میزبان این گروه از زائران است.
اسکان در راه بازگشت زواری که پس از ورود از کشور  عراق به ایران سفر می‌کنند در این مجتمع اسکان داده می‌شوند و پس از ارائه خدمات تغذیه، استحمام و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و زیارتی،  به سمت مقاصد خود حرکت می‌کنند. ‌.
علاوه بر موارد ذکر شده، نهادهای مردمی ، در فعالیت مواکب خدمت‌رسانی در مسیرها مشارکت دارند و میزبانی از زوار پاکستانی  تا بازگشت به موطن‌شان ادامه خواهد داشت
نظر شما