يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۱
کد خبر: ۱۳۴۷۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
با موضوع آثار جبار باغچه‌بان؛
نمایشگاه کتاب‌ «رنگین کمان» با موضوع کودکان و آثار جبار باغچه‌بان در کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد و تا پایان مهر ادامه دارد.
نمایشگاه کتاب‌ «رنگین کمان» آغاز شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، دو نمایشگاه با موضوع آثارِ کودکان و آثارِ جبارباغچه‌بان با عنوان «رنگین کمان» در کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد و تا پایان مهرماه برپاست.

به گزارش مهر،در این نمایشگاه که به مناسبت بهار دانش (شروع مدارس) برگزار شده است، منتخبی از آثار کتاب‌های فارسی و غیرفارسی با موضوع کودکان در معرض دید قرار می‌گیرد.

بر همین اساس اسامی تعدادی از کتاب‌های این نمایشگاه شامل «من و اسباب‌بازی‌هایم» پنجمین نمایشگاه و مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان ۱۳۸۷، «عاشقانه» جشنواره ادبیات کودکان و نوجوانان اروپا در ایران ۱۳۸۳، «آثار کودکان» در سال ۱۳۴۸، مجموعه «داستان‌های باغ کودکی»، «سیب‌های کابل شیرین است» گردآورندگان بهرام رحیمی و سمیه کریمی، «سوره ادبیات جوانان» دفتر اول، «جنگ به روایت بچه‌ها» گردآورنده علی‌اشرف درویشیان و «غار تار» گردآورنده علی صداقتی‌خیاط است.

همچنین به مناسبت روز جهانی کودک (۱۶ مهر) نمایشگاهی از آثار جبار باغچه‌بان در کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برقرار است.

جبار باغچه‌بان بنیان‌گذار نخستین کودکستان در شهرستان مرند و نخستین مدرسه ناشنوایان ایران در تبریز بود. او همچنین اولین مؤلف و ناشر کتاب کودک در ایران است.

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه‌ها می‌توانند تا پایان مهر روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ به کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالداسلامبولی، پلاک ۲۴، مجتمع فرهنگی هنری شهید ملک‌شامران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان مراجعه کنند.
نظر شما