سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۳۶۳۰۸
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
رئیس مجلس شورای اسلامی درمراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان در فرهنگسرای بهمن گفت :رویکرد مجلس یازدهم توانمندسازی و فرصت‌سازی برای معلولان است و مشکلات معلولان درجلسات نظارتی مجلس بررسی می شود.
رویکرد مجلس یازدهم توانمندسازی و فرصت‌سازی برای معلولان بوده استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،محمدباقر قالیباف یکشنبه شب در فرهنگسرای بهمن و در مراسمی برای گرامیداشت روز جهانی معلولان تصریح کرد: اطمینان دارم آنطور که باید و شاید حق شما که برگردن ما مسئولین و جامعه است، ادا نمی‌شود. البته در دورانی که در شهرداری بوده‌ام، بیش از هر زمان دیگری متوجه این موضوع شدم که باید به‌طور ویژه به این قشر توجه کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جلوگیری از بروز معلولیت به هر روش و با هر هزینه‌ای افزود:  تغییر نگرش اجتماعی را نسبت به این موضوع باید مورد توجه قرار داد و در قبال آن انجام وظیفه کرد.رویکرد مجلس یازدهم هم توانمندسازی و فرصت‌سازی برای معلولان بود و برخی عزیزان این موضوعات را پیگیری کردند و اصلاحات در قانون لازم است.
وی اختصاص اعتبار و تحقق آن برای معلولان را مهم دانست و اظهار داشت: در کنار آن اشتغال نیز از موضوعات جدی است که باید مد نظر باشد تا برای خانواده‌ها تسهیل‌گری صورت گیرد.
رسیدگی به معلولان نباید فقط به مناسبت ۱۲ آذر ختم شود
به گزارش ایرنا ، رئیس قوه مقننه با بیان اینکه قشر معلول در عرصه‌های علمی و هنری آثار بسیار فاخری دارند، گفت: اسماعیل نصراللهی یک جوان ۱۸ ساله با معلولیت شدید است که توانست با مطالعه ۱۲ ساعته در روز، رتبه ۲۵ کنکور سراسری را کسب کند که در اینجا به خانواده و مادر این جوان تبریک می‌گویم که شرایط را برای تحصیل فرزند خود فراهم کرد و توانستند به رغم معلولیتی که دارد در صحنه رقابت‌ها حاضر شود.
قالیباف با اشاره به مسابقات ملی معلولان در بخش های هنری، ورزشی و علمی تصریح کرد: این مسابقات در حال رسیدن به سطح بین‌المللی است و در جریان آن شناسایی ظرفیت‌هایی که باعث می‌شود ما را نسبت به وظایف خود حساس‌تر کند. از این رو رسیدگی به این قشر نباید صرفاً به مناسبت ۱۲ آذر ماه ختم شود بلکه باید در کمپین‌ها و زمان‌های مختلف نیز پیگیری شود.
مشکلات معلولان در جلسه نظارتی مجلس بررسی می شود
رئیس مجلس درباره انتقاد برخی حضار معلول به عدم توجه مسئولان نسبت به شرایطی که دارند، عنوان کرد: قانون جامع کنونی در حوزه معلولان علیرغم ایراداتی که دارد، قابل اجرا است و قول پیگیری اجرای بندهای آن را می‌دهم.
وی خاطرنشان کرد: علیرغم برنامه‌ای که برای بررسی لایحه بودجه داریم یک جلسه نظارتی مجلس را خاص معلولان قرار خواهیم داد و برخی دوستان این قشر به نمایندگی دعوت می شوند تا به‌صورت مجدانه مسائل شما پیگیری شود.
قالیباف در این مراسم با اهدای لوح از هفت نفر از فعالان در حوزه معلولان قدردانی کرد.

نظر شما