شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۲۴
کد خبر: ۱۳۶۳۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
موزه‌ نقشه‌ تهران به‌مناسب ۱۶ آذر روز دانشجو، با تخفیف ویژه، میزبان بازدیدکانندگان دانشجوی این موزه است.
دانشجویان می‌توانند با تخفیف ویژه از موزه‌ نقشه‌ تهران بازدید کنندبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، علاقه‌مندان به بازدید از موزه‌ی نقشه‌ی تهران می‌توانند ۱۶روز دانشجو، با ارائه‌ کارت دانشجویی و برخورداری از تخفیف، از این مجموعه‌ ارزشمند، دیدن کنند.  

به نقل از شهر،گفتنی است موزه‌ نقشه‌ تهران یکی از بزرگ‌ترین مخازن نگهداری نقشه‌های ارزشمند و تاریخی در کشور به‌حساب می‌آید که به‌عنوان بخشی از مرکز آمار و رصد شهری در زیر مجموعه‌ سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران فعالیت می‌کند و حدود ۸۰۰ نقشه‌ از جهان، شهر تهران و سایر شهرهای ایران را در اختیار دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند یکی از معتبرترین نقشه‌هایی که حاوی اطلاعات ارزشمندی از تاریخ تهران است را نیز در موزه‌ نقشه‌ مشاهده کنند؛ این نقشه که معروف به نقشه‌ «عبدالغفار» است به دستور ناصرالدین‌شاه در سال ۱۲۸۵ هجری تهیه شده است.

امکان بازدید از موزه نقشه تهران طی ساعت ۹ صبح لغایت ۱۸ فراهم است و افراد برای دسترسی به موزه به آدرس انتهای اتوبان امام علی، بعد از میدان ارتش، به سمت سه راه اقدسیه، بعد از مسجد امام جعفر صادق، مراجعه کنند. سایت موزه‌ نقشه به نشانی mapmuseum.tehran.ir نیز اطلاعات لازم را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.
نظر شما