پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۵۳
کد خبر: ۱۹۱۰۷
|
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۸
تورج زاهدي از انتشار آلبوم موسيقي «زنده به عشق» و رمان «تصرف» خبر داد و گفت رمان اخيرش در ادامه سلسله رمان‌هاي «متون فاخر» امسال به پايان مي‌رسد.

اين هنرمند و پژوهشگر فعال عرصه موسيقي و سينما در گفت و گو با خبرنگار شهر با اعلام اين خبر گفت: آلبوم «زنده به عشق» شامل 10 آهنگ با موسيقي تلفيقي (اركستر و سازهاي سنتي و هارمونيك) است كه تجربه‌اي نوين در موسيقي ايران به شمار مي‌رود.


وي با بيان اينكه آهنگسازي و ضبط اين آلبوم توسط خودم صورت گرفته است، افزود: ضبط در مراحل پاياني است و پس از مراحل ميكس تا يكي دو ماه آينده تحويل داده مي‌شود.


اين هنرمند چندرسانه‌اي حرفه اصلي خود را رمان نوشتن عنوان كرد و اظهار داشت: رمان‌نوشتن ويژگي خاصي دارد كه نمي‌توان غير از آن به كار ديگري پرداخت. يك نويسنده بايد با شخصيت‌هاي كتابش زندگي كند و اگر از آنها فاصله بگيرد چند روز يا چند هفته طول مي‌كشد تا ارتباط بين آنها حفظ شود.


نويسنده كتاب «نشانه‌شناسي موسيقي فيلم» تصريح كرد: در حال حاضر مشغول نگارش رمان «تصرف» در ادامه سلسله رمان «متون فاخر» با حمايت «سيدمهدي شجاعي» مدير انتشارات نيستان هستم. اين چهارمين رمان در اين سلسله كتاب‌ها است كه رازورانه و ماوراء‌الطبيعه در عين سادگي و به دور از پيچيدگي‌ها به حكمت معنوي اسلام و ويژگي‌هاي عرفاني و فلسفي مي‌پردازد.


خالق رمان «خانه پريان» در توضيحي درباره‌ اين سبك و رمان تازه‌اش گفت: در اين رمان به اين موضوع مي‌پردازم كه اگر تمام راز و رمز موجود در حكمت معنوي اسلام در همين ايران امروز اتفاق بيافتد، شرايط چگونه مي‌شود. در داستان‌هاي رمزي سهروردي و حتي در «تذكرة‌الاوليا»ي عطار اين رازورانگي را داريم و حالا اگر بخواهيم آن‌را در ادبيات مدرن امروز اجرا كنيم، چگونه مي‌شود.


زاهدي در سال 1336 در هفت گل خوزستان متولد شد، ديپلم منتقد موسيقي فيلم را در سال 1356 اخذ و پس از چند صباحي در سال 1364 شروع فعاليت سينمايي‌اش را با فيلم «مدرك جرم» به عنوان دستيار كارگردان (منوچهر حقاني‌پرست) آغاز كرد. بازيگري در سه فيلم و آهنگ‌سازي براي دو فيلم از ديگر كارهاي سينمايي زاهدي است.


کتاب «نشانه‌شناسي موسيقي فيلم» اولين و شايد تنها اثر به زبان فارسي در زمينه نشانه‌شناسي موسيقي فيلم باشد و در شرايطي انتشار آن امكان يافته است كه حتي در حد يك مقاله كوچك نيز متني در اين خصوص موجود نيست.

نظر شما