پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۲
کد خبر: ۴۱۳۲۰
|
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۱
آزمون عملي صلاحيت تدريس موسيقي توسط معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شميرانات در حال برگزاري است.

به گزارش «شهر» پيش از اين امتحان تئوري آزمون به شکل کتبي برگزار شده بود و آزمون عملي آن نيز که از روز گذشته آغاز شده است، تا روز يک‌شنبه هفته آينده ادامه خواهد داشت.

 

اين آزمون جامع که براي نخستين بار است از سوي معاونت امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي‌شود نه تنها حوزه موسيقي که دو عرصه ديگر هنري يعني تئاتر و هنرهاي تجسمي را نيز شامل مي‌شود.

 

حجت السلام ناصر وکيلي رئيس اداره ارشاد شميرانات و مسوول برگزاري اين آزمون درمورد زمان اعلام نتايج گفت: پيش بيني مي‌شود که تا يک ماه آينده نتايج آزمون به وزارتخانه اعلام شود اما اعلام عمومي آن به بعد از طي کردن مراحل گزينش باز مي‌گردد.

 

وي درمورد اين امتحان با اشاره به اينکه کساني که در اين آزمون شرکت کرده اند جسارت استادي داشته‌اند و اين خيلي خوب است، افزود: ما در اين آزمون امتحان استادي مي‌گيريم نه نوازندگي چرا که آنچه براي ما مهم است توانايي اين نوازنده‌ها در تدريس است تا بتوانند هنرمندان خبره‌اي را تحويل جامعه هنري بدهند.

 

داوران اين آزمون در شاخه‌هاي گوناگون عبارتند از صراف: پيانو، محمدعلي لقاء: فلوت، کيوان ميرهادي: گيتار، شهلا ميلاني و مسعود کاظم زاد: آواز کلاسيک و پاپ، حميدرضا ديبازر و کياوش صاحب نسق: تئوري موسيقي و آهنگسازي، سياوش ظهيرالديني: ويلن، سعيد ثابت :سنتور، مسعود حبيبي: دف، حسن ناهيد: ني، بهروز همتي: تار، مسعود شعاري: سه‌تار، مهدي آذرسينا: کمانچه، هنگامه اخوان: آواز بانوان، مسعود نظر: موسيقي کودک و علي اکبر مرادي و عاشيق حيدري: موسيقي مقامي.

نظر شما