شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۱
کد خبر: ۸۰۵۰۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲
فاصله بسیار زیادی میان آزادی بیان و توهین وجود دارد
جامعه هنری کشور در واکنش به انتشار کاریکاتور موهن از پیامبر اسلام در نشریه فرانسوی، این اقدام را محکوم کردند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در پی اقدام اهانت آمیز نشریه فرانسوی «شارل ابدو» جمعی از هنرمندان کشور این حرکت را محکوم کردند.

نیما کرمی: اعمال کسانی که بر ضد اسلام می نویسند محکوم است
نیما کرمی مجری تلویزیون در این رابطه گفت: هر حرکت افراطی و اسلام هراسی را به نام دین محکوم میکنم. در اینجا هم داعش محکوم است و هم تمام کسانی که بر ضد اسلام و پیامبر اسلام مطلبی می نویسند.
 
رضا رفیع: این حرکات خلاف شیوه پیامبری است
رضا رفیع طنزپرداز و شاعر کشورمان گفت: هر حرکتی که به سمت لبخند و شادمانی باشد این پیوستن به پیامبر است و هر حرکتی که از سر بی منطقی و خشونت مطلق باشد از نظر اسلام محکوم است و این خلاف شیوه  پیامبری است  که برای منطق و گفتگو آمده و پیامش ملایمت و مهربانی است.
 
مجید مظفری: این توهین در شأن اسلام نیست
مجید مظفری بازیگر سینمای کشور نیز گفت: این توهین به پیامبر اکرم (ص) را محکوم می کنم. آنها نسبت به اعتقادات ما و مسائل دینی ما شعور ندارند. ما هیچوقت در مجلات و نشریه هایمان به اعتقادات آنها توهین نکردیم زیرا که توهین در شان ما نیست. آنها صد  در صد چوب این کار زشت شان را خواهند خورد.

شراره رخام: به اعتقادات کسانی که خلاف اعتقادات ما هستند احترام بگذاریم
شرازه رحام بازیگر سینما و تلویزیون هم تاکید کرد: قطعا من این نشریه را محکوم می کنم و خطاب به آنان می گویم: شما که ادعا می کنید جهان اولی هستید و ما را جهان سومی می دانید، پس باید به یک سطحی از فرهنگ رسیده باشید که به اعتقادات هر کسی حتی اگر خلاف اعتقادات شماست احترام بگذارید.

هرمز شجاعی مهر: توهین به مقدسات را قبول نمی کنیم
هرمز شجاعی مهر مجری تلویزیون گفت: توهین به مقدسات مردم را به هر شکل و صورتی که باشد در هیچ کدام از ادیان قبول نمی کنم. خصوصا در مورد دین اسلام و عشق خاص و درونی که مردم آن به پیامبرو امامانشان دارند و عقیده دارم که همین حرکات خشونت آمیز، جنگ را تشدید می کند.

رسالت بوذری: برای شعار آزادی می توان از شیوه های منطقی تر استفاده کرد
رسالت بوذری مجری برنامه های مذهبی سیما هم گفت: استفاده از خشونت برای نشان دادن جسارت احمقانه ترین حرکت ممکن است و برای شعار دادن در رابطه با آزادی  می توان از شیوه های منطقی تری استفاده کرد. این کاریکاتورتوهین به مقدسات است و من آن را محکوم می کنم...

شعر سید محمدرضا حسینیان در رابطه با توهین نشریه فرانسوی
محمدرضا حسینیان مجری و تهیه کننده تلویزیون نظر خود را در قالب چند بیت شعر بیان کرد:
هر که می خواهد بگوید، هر چه می خواهد / هر که می خواهد بگوید؛ تلخ یا شیرین 
من تو را می جویم؛ ای باغ بهار آور / ای نماز آب ها؛ ای قبله دیرین...

مطالب مرتبط
نظر شما