شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۳
کد خبر: ۸۰۵۰۶
|
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷
فاطمه دانشور عضو شورای شهر گفت: وحدت و عظمتی در دین اسلام وجود دارد که بداندیشان و بدخواهان را به واهمه انداخته است و آن‌ها با اقدامات ماجراجویانه به دنبال خدشه وارد کردن به اسلام هستند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فاطمه دانشور عضو شورای شهر تهران، با اشاره به اقدمات توهین‌آمیز نشریه فرانسوی شارل ابدو گفت: این مسائل تازگی ندارد و از زمان سلمان رشدی تا به امروز شاهد این دست اقدامات بوده‌ایم که همه این مسائل نشان‌دهنده عظمت و قدرت دین اسلام است؛ چرا که به نوعی از دین ما واهمه دارند و این ترس و واهمه خود را می‌خواهند در قالب چنین اقداماتی به مقدسات ما خدشه وارد کنند. در صورتی که با عمیق شدن در دین اسلام مشاهده می‌کنیم که پیامبر اسلام پیام‌آور اخلاق و مهربانی است.
 
وی افزود: این توهین‌ها از جانب کسانی است که مدعی اخلاق، آزادگی و آزادی و مدنیت هستند در حالیکه این رفتارها هیچ تناسبی با اخلاق ندارد.
 
نماینده شورای شهر تصریح کرد: امسال به حج واجب مشرف شدم؛ وقتی تک تک اعمال حج را بررسی می‌کنیم در می‌یابیم که هیچ دینی چنین اقتداری ندارد؛ که جمعیتی میلیونی در زمانی مشخص برای عبادت گردهم بیایند؛ این نشان‌دهنده اقتدار اسلام و وحدت مسلمانان است؛ این موضوع در هیچ دینی وجود ندارد که همه با تواضع و اینگونه متحد در برابر خالق‌شان این مناسک را انجام دهند. این اقتدار در هیچ دینی وجود ندارد و این موضوع ترس و واهمه به دل برخی از بداندیشان می‌اندازد و آن‌ها با توهین می‌خواهند حس مسلمانان را جریحه دار کنند.
 
دانشور که به عنوان یک بانوی شخصیت اجتماعی خیرخواه در ان جی او ها فعال است گفت: سال‌هاست که در حوزه کودک فعالیت می‌کنم؛ وقتی فکر می‌کنم پیامبر ما چگونه توانست زنده به‌گور کردن نوزادان را به صفر برساند؛ بیشتر این نکته را در می‌یایم که پیامبر اسلام یک رهبر آموزش دهنده بود و تمام خوبی‌ها را در رفتار و کردارش به عنوان الگو نمایش می‌داده است و با این حرکت بسیاری از رفتارهای ناپسند و شوم را اصلاح کرده است؛ کاری که امروز جامعه مدرن از آن عاجز است. و ما نیز باید از پیامبر پیروی کنیم و نیرو و وقت خود را برای آموزش صرف کنیم.
 
عضو شورای شهر تهران درباره اقدامات تروریستی اخیر فرانسه گفت: این قبیل حرکت‌ها مانند ماجرای داعش طرح و برنامه خودشان است و امروز دامن‌گیر خودشان هم شده است؛ بداندیشان برنامه‌های ترور را ترتیب می‌دهند و می‌خواهند این حرکت ها را به اسم اسلام نسبت دهند.
 
درصورتی‌که اسلام دین مهربانی است؛ ما به عنوان مسلمان از وقتی چشم باز کردیم و مادر و پدر خود را دیدیم، احترام گذاشتن به بزرگترها و آداب انسانی را آموختیم؛ بنابراین هیچ‌گاه در آموزش‌های خانواده مسلمان کمترین نشانه‌ای از خشونت نبوده است که بخواهد رفتارهای خشن و کشتارهای اینچنینی جایی در آموزه‌های اسلام داشته باشد.

مطالب مرتبط
نظر شما