جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۳
کد خبر: ۸۱۶۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷
با همکاری مشترک موسسه نشر شهر و گروه مجلات همشهری انجام شد:
کتاب-مجله‌ها که مزیت‌های متعددی نسبت به کتاب دارند، برای نخستین بار با عنوان «دانستنی‌ها» با همکاری موسسه نشر شهر و گروه مجلات همشهری در ۱۲ جلد منتشر شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ نخستین کتاب-مجله دایره المعارفی در ایران با عنوان «دانستنی‌ها» از سوی موسسه نشر شهر منتشر شد.
 
مهدی کبیری، مدیر تولید موسسه انتشارات نشر شهر درباره چاپ و انتشار این مجموعه گفت: عرضه اولیه  مجموعه «دانستنی‌ها» در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انجام و با استقبال زیادی از سوی مخاطبان مواجه شد. اکنون، تمام کیوسک‌‎های روزنامه فروشی، فروشگاه‌های شهروند و شهر کتاب این مجموعه را برای ارائه به مخاطبان در اختیار دارند. علاوه بر آن، پخش این کتاب در شهرستان‌ها نیز شروع شده است. فروش اینترنتی کتاب نیز در هفته آخر خرداد آغاز خواهد شد.
  
وی درباره مشخصات این کتاب گفت: مجموعه کتاب-مجله «دانستنی‌ها» در قطعی خاص منتشر شده است که به عبارتی نه قطع کتاب است و نه مجله. هر یک از مجلدات این مجموعه ۱۲ جلدی، در ۹۶ صفحه تنظیم شده است.

انتشار نخستین کتاب-مجله دایره‌المعارفی «دانستنی‌ها»

وی افزود: محتوای مجموعه «دانستنی‌ها» با همکاری و مشارکت گروه مجلات همشهری تهیه شده است. به عبارت دیگر، محتوای این کتاب‌ها، همگی صورت دسته‌بندی‌شده و به روزشده اطلاعات نشریه دانستنی‌های همشهری است.
 
مدیر تولید موسسه نشر شهر درباره مزیت چاپ کتاب-مجله‌ها گفت: این نوع آثار، به طور معمول به‌روزتر از کتاب و جامع‌تر از مجلات هستند، زیرا مجلات نمی‌توانند بخش زیادی از صفحات خود را به یک موضوع خاص اختصاص دهند و مخاطب برای یافتن یک موضوع مشخص باید حجم زیادی از شماره‌های بایگانی‌شده مجله را به دست آورد. آن‌ها به دلیل گرافیک بهتر، جذابیت بیشتری نسبت به کتاب دارند. از طرفی نسبت به کتاب‌های هم‌رده خود ارزان‌ترند.
  
گفتنی است، مجموعه کتاب‌های «دانستنی‌ها» به ۶ گروه تقسیم و هر کدام شامل دو کتاب می‌شود که عبارتند از رازهای علم (شگفت‌انگیزترین‌ها، دایناسورهای شگفت‌انگیز)، رازهای تکنولوژی (خودروهای شگفت‌انگیز، جنگ‌افزارهای مرگبار)، رازهای عجایب (اسرار بشقاب‌پرنده‌ها، هیولاهای سحرآمیز)، رازهای تاریخی (خونخواران تاریخی، بزرگ‌ترین جنگ‌های قرن بیستم)، چگونه کار می‌کند؟ (جنگنده‌های مرگبار، رازهای فضانوردی)، و به من بگو چرا؟ (که شامل ۲ جلد می‌شود).

کتاب‌های «دانستنی‌ها» در ۹۶ صفحه، با قیمت ۱۵ هزار تومان از سوی موسسه نشر شهر با همکاری گروه مجلات همشهری منتشر شده است.
نظر شما