جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۶
کد خبر: ۸۴۴۰۱
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
نمایشگاه عکس مروارید رضایی با موضوع انعکاس اشیا در اجسام شفاف در نگارخانه گلستان برپا شد.
نمایشگاهی از انعکاس اشیا در اجسامبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ نمایشگاه عکس مروارید رضایی به منظور ارائه ذات اشیا و پرداختن به انعکاس سوژه انسانی در آینه اشیا شفاف، تا ۱۰ آذرماه در نگارخانه گلستان دایر است.

مروارید رضایی درباره این نمایشگاه عنوان کرد: از آنجایی که سوژه‌های انسانی در مقابل دوربین عکاسی ژست‌های گوناگون می‌گیرند و عکاس نمی‌تواند به راحتی ذات افراد را بازنمایی کند، به انعکاس اشیا در اجسام شفاف از قبیل: حباب، آینه، فلزات و... توجه کردم. 

وی در ادامه افزود: انعکاس اشیا در اجسام مختلف باعث نزدیک شدن افراد به ذاتشان می‌شود. افراد و اجسام در اشیا شفاف از لحاظ ظاهری و فیزیکی همانند خودشان هستند، اما از نظر فیگور و ژست تظاهر و جلوه فروشی نمی‌کنند. به همین دلیل برای نفوذ به ذات و جوهر افراد و انسان‌ها به انعکاس آن‌ها روی آوردم. 

این هنرمند عکاس بیان کرد: در این ۳۵ فریم من همواره به نظریه بازنمایی توجه داشته‌ام. این نظریه می‌گوید که تمام جهان بیرون انعکاسی ذهنی در انسان دارد. براین اساس جهان انعکاسی از ذهن من است و من دنیا را از زاویه ذهن خودم معنا و تفسیر می‌کنم. 

نمایشگاه عکس مروارید رضایی تا ۱۰ آذر ماه در نگارخانه گلستان در حال برگزاری است. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۷۷۲۶۶۴۷۴تماس بگیرند.
نظر شما