پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۲
کد خبر: ۸۷۲۹۷
|
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
نمازگزاران ۱۱۰ مسجد محوری مناطق مختلف شهر تهران، در مسابقه رازهای آسمانی با محوریت «تکریم زندگی در قرآن» شرکت می‌کنند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ملوک سیدآبادی رییس فرهنگسرای اخلاق و دبیر مسابقه قرآنی «رازهای آسمانی» با اعلام این خبر، ماه رمضان را فرصتی ارزشمند برای پالایش روح و روان انسانی بر شمرد که درهای برکت و رحمت الهی گشوده و زمینه فعالیت‌های مذهبی-دینی بسیار فراهم است.
 
رییس فرهنگسرای اخلاق، هدف این مسابقه را گسترش و تعمیق ارزش‌ها و مفاهیم اخلاقی با محوریت تکریم زندگی در قرآن کریم دانست، در اشاره به شیوه اجرای آن افزود: این مسابقه در قالب روزنامه دیواری، برای ماه مبارک رمضان هر روز از یک جزء قرآن کریم، ۴ پرسش توسط کارشناسان قرآنی استخراج شده و هر روز در محل مناسبی در مساجد منتخب تهران نصب می‌شود و نمازگزاران مساجد با ارسال گزینه صحیح همراه با کد ملی و نام و نام خانوادگی هر روز می‌توانند از اذان صبح تا ساعت ۱۲ نیمه شب از طریق سامانه پیام کوتاه 2000183747 در مسابقه شرکت کنند و سامانه پیام کوتاه، پس از این زمان، جواب صحیح مسابقه را برای نمازگزارانی که  آن روز در مسابقه  شرکت کرده اند ارسال می‌کند.  
  
دبیر مسابقه رازهای آسمانی یادآور شد: این مسابقه برای اولین بار در ماه مبارک رمضان در مساجد در قالب ۳۰ مسابقه برای ۳۰ روز ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و روزانه به  ۲۰ نفر از افرادی که پاسخ درست داده باشند. از طریق سامانه انتخاب و ظهر روز بعد مشخصات آنها در پرتال akhlagh.farhangsara.ir و fhnews.ir اعلام می‌شود و برگزیدگان در مراسمی بعد از ماه مبارک رمضان با حضور مدیران ارشد شهرداری تهران تجلیل می‌شوند.
 
رییس فرهنگسرای اخلاق  اظهار امیدواری کرد: برگزاری مسابقه ‌«رازهای آسمانی» موجب انس بیشتر با آیات نورانی کلام وحی در باب صفات و فضایل اخلاقی در قرآن کریم شود.

نظر شما