يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۷
کد خبر: ۸۹۰۹۵
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
نمایشگاه تجسمی «بر بال های کودکی» گشایش یافت
نمایشگاه تصویرسازی «بر بال‌های کودکی» عصر جمعه ۲ مهر با حضور اکبر نیکان پور استاد حسین محجوبی (نقاش)، کوروش پارسانژاد (طراح گرافیست)، شهرام بابایی (مدیر هنرهای تجسمی سازمان فرهنگی هنری) و محسن سلیمانی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۳ در فرهنگسرای ارسباران گشایش یافت.
اکبر نیکان پور: برای هنر پایانی  وجود نداردبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محسن سلیمانی با قدردانی از حضور هنرمندان و مسئولان هنری در آیین گشایش نمایشگاه تجسمی «بر بال های کودکی» گفت: از کودکی با آثار نیکان پور آشنا هستیم آثاری که هرکدام روایت‌گر امید و عشق هستند و در آنها زندگی جریان دارد.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین آثار بسیاری از این هنرمند در سطح شهر دیده می‌شود.

در ادامه استاد محجوبی نقاش پیشکسوت گفت: هنر در حال تکامل و پیشرفت است و این نوآوری و تکامل در آثار نیکان پور دیده می‌شود.

پارسا نژاد آثار نیکان پور را ترکیبی از هنر مدرن و ایرانی دانست؛ هنری که از شعور بالایی برخوردار است و علاوه بر نشانه‌هایی از گذشته، نشانه‌های هنر مدرن نیز در آنها پدیدار است.

همچنین نیکان پور ضمن تاکید بر اینکه برای هنر پایانی وجود ندارد یادآور شد: افتخار می‌کنم در سرزمینی که آقای محجوبی زندگی می‌کنند هستم وی از محسن سلیمانی به خاطر حمایت از هنرمندان تشکر کرد و در ادامه افزود: من معلمی هستم که از شاگردانم کار یاد می‌گیرم – تکنیک‌های مختلف را بررسی می‌کنم – جوانان را به مطالعه، پژوهش و کسب تجربه از پیشکسوتان سوق می‌دهم. 

شهرام بابایی مدیر هنرهای تجسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آثاری نیکان پور را دوست داشتنی و قابل تأمل دانست.

در خاتمه لوح یادبود و جایزه‌ای از سوی معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از سوی شهرام بابایی به نیکان پور اهدا شد.

نظر شما