سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۲۲
کد خبر: ۹۹۹۱۷
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه در ۱۰ ایستگاه مهربانی
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری جشن‌های «بهار مهربانی» از برگزاری بیش از ۴۰۰ برنامه در ۱۰ ایستگاه در هفته وحدت خبر دادند و از شهروندان تهرانی برای حضور در این جشن‌ها دعوت کردند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست خبری جشن‌های گسترده بهار مهربانی با حضور سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید محمد مجتبی حسینی معاون هنری وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی، علی شیرازی هنرمند خوشنویس، رضا مهدوی هنرمند حوزه موسیقی و مصطفی محدثی خراسانی شاعر، شنبه ۲۷ آبان در سالن فرخی یزدی باغ‌موزه قصر برگزار شد.

سعید اوحدی در ابتدا در توضیح جشن‌های گسترده بهار مهربانی گفت: با توجه به فرا رسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، هفته وحدت و پیروزی‌های مکرر محور مقاومت، ستاد عالی جشن‌های گسترده بهار مهربانی با هدف برگزاری جشن ولادت حضرت محمد(ص) در فضایی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته زیر نظر وزیر ارشاد تشکیل شد.

اجرای ۱۰ ایستگاه مهربانی و نورافشانی در ۱۲ میدان

اوحدی با اشاره به اینکه مسئولیت این ستاد در تهران بر عهده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گذاشته شده است، گفت: این جشن‌ها شروع خوبی است که در این ایام همه کشور را به شادی دعوت کنیم. هدف آن است که این جشن‌ها با رویکرد مردم‌محور برگزار شود و بتوانیم سیره نبوی و اخلاق محمدی و حس نوع‌دوستی را در جامعه ترویج دهیم.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: در مجموع ۱۵ عنوان برنامه با رویکرد مردمی و خانواده‌محور در نظر گرفته شده است که با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار می‌شود. در شهر تهران ۱۰ ایستگاه با عنوان «ایستگاه مهربانی» برای برگزاری جشن‌ها در نظر گرفته شده است. این مکان‌ها به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که دسترسی برای شهروندان و حتی مسافران راحت و امکان‌پذیر باشد. این ۱۰ ایستگاه شامل میدان آیینی امام حسین(ع)، فرهنگ‌سرای ولا، دریاچه شهدای خلیج فارس، منطقه گردشگری و فرهنگی عباس‌آباد، ایوان انتظار، فرهنگ‌سرای ملل، باغ‌موزه قصر، میدان آزادی، فرهنگ‌سرای قرآن و فرهنگ‌سرای شفق است.

برگزاری سومین دوره جشنواره موسیقی پیامبر مهربانی

وی در ادامه بیان کرد: بیش از ۴۰۰ برنامه همچون نور افشانی در ۱۲ میدان در سه شب، اجرای برنامه‌های صحنه‌ای، برپایی غرفه‌های فرهنگی و هنری، برگزاری ۳ نمایشگاه و کارگاه هنرهای تجسمی، برگزاری سومین دوره جشنواره موسیقی پیامبر مهربانی، برپایی کاروان گل، برگزاری جشنواره شعر «تلاوت باران» و تجلیل از شاعران، اجرای ویژه‌برنامه هزار دف در اراضی عباس‌آباد، جشنواره غذا، ویژه‌برنامه «به وقت مهربانی» با هدف ترویج فرهنگ خدمات صلواتی، راه‌اندازی ۳ پویش مردمی در فضای مجازی، نیم‌بها شدن سینماها و مجموعه‌های فرهنگی متعلق به سازمان فرهنگی هنری به مدت سه روز، برگزاری نمایشگاه بزرگ مشق صلوات، پخش فیلم محمد رسول‌الله در ۱۴ مرکز توسط ۱۴ سینما سیار در مناطق جنوبی شهر تهران به صورت رایگان و... از ۲۹ آبان تا ۴ آذر در ۱۰ ایستگاه مهربانی برگزار می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری در پایان تاکید کرد: این جشن‌ها با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، وزارت ورزش و جوانان، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و نیروی انتظامی برگزار می شود.

در ادامه نشست سید مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایرانیان همان طور که سوگ‌ها را گرامی می‌داشتند، سورها و شادمانی‌ها را تکریم می‌کردند. در تاریخ هم دسته‌های شادمانی را داریم و اگر به آنها کم پرداختیم، دلیل نمی‌شود که نتوانیم با نگاه به گذشته آنها را دریابیم.

وی اضافه کرد: در سال‌های پیش همواره تاکید ریاست محترم جمهوری افزایش امید، نشاط اجتماعی و هم‌بستگی ملی بوده است. به ابتکار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امسال مقرر شد آیین بهار مهربانی در سراسر کشور برگزار شود. این طرح در شورای فرهنگی عمومی کشور به تصویب رسید و مقرر شد اداره کل ارشاد اسلامی هر استان دبیری و ریاست ستاد را بر عهده بگیرد. در تهران با توجه به استعداد، استطاعت و ویژگی‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مقرر شد این سازمان نقش محوری را داشته باشد و اداره کل ارشاد استان تهران و همه معاونت‌های ستادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار این سازمان قرار بگیرد و هرآنچه از توانش بر می‌آید انجام دهد تا این آیین به شایستگی اجرا شود. 


مطالب مرتبط
نظر شما