به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،«شادروان» به کارگردانی حسین نمازی و تهیهکنندگی عباس نادران ، درامی اجتماعی است که در بخش مسابقه چهلمین جشنواره فیلم فجر امروز ۱۲بهمنماه در خانه جشنواره به نمایش در میآید.
حسین نمازی با بیان اینکه "تلاش کردم فیلمی بسازم که فارغ از اینکه چه میگوید و حرفش چیست، حال مردم را خوب کند " درباره اهمیت پخش با کیفیت فیلم در سالنهای جشنواره گفت: اینکه فیلم در جشنواره چگونه دیده میشود، تاثیر بسیار زیادی بر روی اکران عمومی آن خواهد گذاشت، به ویژه در خانه جشنواره که اهالی سینما و رسانه حضور دارند.
کارگردان فیلم «شادروان» که در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفتوگو با ایسنا درباره اهمیت کیفیت اکران فیلمها در جشنواره فیلم فجر بیان کرد: دو مسئله تصویر و صدا در زمان اولین نمایش آثار روی پرده از اهمیت ویژهای برخوردار است. رنگ و نور که روی آن زحمت بسیاری کشیده شده است، از زمان فیلمبرداری تا دکوپاژ و تدوین. اما گاهی در اکرانها با سینماهایی مواجه میشویم که به دلیل صرفهجویی از دستگاهها یا لامپهای قدیمی وکارکرده استفاده میکند و همه اینها به لحاظ بصری فیلم را از بین میبرد و در ذهنیت مخاطب تاثیر میگذارد و ممکن است مخاطب را زده کند. بسیار مهم است که شما یک تصویر با کیفیت بینید یا بدون وضوح تصویری! مخصوصا اگر برای فیلمی شفافیت تصویر مهم باشد که به طور مثال برای فیلم من از اهمیت بالایی برخوردار است.
این کارگردان اضافه کرد: نکته دیگر بحث صدا است. در حال حاضر لایههای مختلفی صدا بر روی فیلمها گذاشته میشود، صدای چپ، راست، بالا و پایین، همه آنها هم ویژگی خود را دارند و فیلمساز همراه با عوامل خود با وسواس تک تک آنها را تنظیم میکند و اگر یکی از آنها در زمان نمایش رعایت نشود بر روی مخاطب تاثیر میگذارد.
وی افزود: فیلمهایی که به جشنواره فجر میآیند و اولین نمایش خود را روی پرده پشت سر میگذارند، پخش با کیفیت فیلم برایشان بسیار مهم است. اینکه فیلم در جشنواره چگونه دیده میشود تاثیر بسیار زیادی بر روی اکران عمومی آن خواهد گذاشت، مخصوصا در خانه جشنواره که اهالی سینما و رسانه حضور دارند و تماشاگر فیلمها هستند اما متاسفانه تا امروز که اولین روز جشنواره را پشت سر گذاشتهایم خبرهای خوبی از رضایت فیلمسازان به گوش نمیرسد.
نمازی با بیان اینکه "امیدوارم جشنواره بعد از این همه سال فضای مستقلی برای خودش دست و پا کند" گفت: باید مدیران فقط دوره ۳،۴ ساله حضور خود را نبینند و برنامهریزیهای بلند مدت داشته باشند. در حال حاضر کاری نمیشود کرد و باید از همین امکانات موجود استفاده کنند، مرکز همایشهای برج میلاد سالن سینمایی نیست و پردیس ملت که چندسال خانه جشنواره بود پارکینگ مناسب نداشت.
کارگردان فیلم شادروان درباره وضعیت سامانه آرای مردمی(سمفا) برای فیلمها بیان کرد: ما به عنوان فیلمساز هیچ دسترسی و کارتابل شخصی برای فیلم نداریم و هیچ توضیحی هم به ما برای آگاهی از این شرایط داده نشده و شرایط کاملا مبهم است. پیگیری هم کردیم تاکنون پاسخی دریافت نشد.
حسین نمازی در پایان درباره فیلم «شادروان» بیان کرد: من تلاش کردم تا فیلمی بسازم که حال مردم را خوب کند فارغ از اینکه چه میگوید و حرفش چیست، میخواستم مردم در این شرایط کرونایی و اقتصادی چند ساعتی بخندند و حال خوب داشته باشند. احساس میکنم باید بیشتر حواسمان به مردم باشد. خانوادههایی که نگرانند فرزندانشان چه فیلمهایی میبینند مطمئن باشند، این فیلمی سالم است و نگرانی برای تماشای آن برای خانواده وجود نخواهد داشت. بچههای هنری و جشنوارهای هم داستانشان جداست. اگر من به این برسم که با این فیلم حال دل مردم را خوب کردهام، به هدف خودم رسیدم.