در معرفی موسیقی ایرانی به نسل جدید کم کاری کرده ایم
معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: در انبوه موسیقیهای وارداتی که با سبک زندگی و فرهنگ و دین ما سازگاری ندارد، در شناساندن موسیقی اصیل ایرانی به نسل جوان کم کاری کرده ایم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، امیرحسین سمیعی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: موسیقی اصیل ایرانی موسیقی زیرساخت ماست و باید به آن افتخار کنیم. اکنون حلقه مفقوده انتقال آن به نسل معاصر است. نسلی که باید با این موسیقی زیرساختی آشنا شود و گمشدههای فرهنگی و بصری ذهنی اش را در حوزه شنیداری پیدا کند.
وی گفت: در انبوه موسیقیهای وارداتی که نه با سبک زندگی ما و نه با فرهنگ و دین ما همسو نیستند ما در شناساندن خط مشی اصیل موسیقی به نوجوانان و جوانان سرزمین مان کم کاری کرده ایم. به نوعی خودمان باعث شده ایم این خط مشی را گم کنیم. غافل از اینکه تمام ریشههای فرهنگی هنری و اعتقادی ما در همین موسیقی اصیل ایرانی است و این موسیقی زیر ساخت است که باعث پیشرفت ما در همه زمینهها می شود.
سمیعی درباره نقدهایی که به موسیقی اصیل ایرانی وارد می شود گفت: این نقدها ناشی از نگاه مصرف گرایانه است. نگاه مصرف گرا باعث شده است تا زبان ما هم مصرف گرا شود. حتی سینما تاتر و ادبیات ما را هم تحت تاثیر قرار داده است.
وی افزود: اگر بخواهیم اصولی و واقعی به موضوع نگاه کنیم تمام داشتههای ما در موسیقی ایرانی است. پس برخی انتقادات که عدهای روی آن دست میگذارند درباره موسیقی ایرانی وارد نیست.
معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره ذائقه سازی در موسیقی ایرانی گفت: این یک مسیر یک ماهه دوماهه یا در حد یک ایونت یا آلبوم نیست و نمیتوان به چنین مواردی دل خوش کرد. ذائقه سازی در طول سالها انجام میگیرد. یعنی باید یک رشته اتفاقاتی در جلب مخاطب با توجه به ظرفیتهای موسیقی ایرانی صورت بگیرد تا در سالهای بعد چیزی که کاشتیم را درو کنیم.
گزارش خطا
پسندها:
۰
ارسال نظر
آخرین اخبار