پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۸
کد خبر: ۱۳۹۸۵۸
|
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
با حضور فعالان خانواده

«رویداد جامعه پرداز» در فرهنگسرای خانواده برگزار شد

نشست هم اندیشی فعالان حوزه خانواده با عنوان "رویداد جامعه پرداز" با هدف شناسایی، معارفه و هم افزایی فعالان مسئله محور حوزه ‌ی خانواده روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در فرهنگسرای خانواده برگزار شد.
با حضور فعالان خانواده «رویداد جامعه پرداز» در فرهنگسرای خانواده برگزار شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ در این نشست کنشگران فعال حوزه خانواده از جمله زکیه عبدالهیان (دبیر مرکز بانوان قرآن پژوه و دبیر همایش بین المللی بانوان قرآن پژوه)، بهروز نظری (مدیر گروه پژوهشی علوم تربیتی جهاد دانشگاهی)، طه راحمی(مشاور و فعال حوزه خانواده و استاد دانشگاه)، مریم محمودزاده(مدیر موسسه کوثر هدایت)، جمشید رحمانی پناه(دبیر شورایاری محله یوسف آباد)، شیوا مقدم (رییس فرهنگسرای خانواده) و معصومه السادات عمارتی(مشاور حوزه خانواده معاونت برنامه ریزی سازمان فرهنگی هنری) و جمعی از خیرین و فعالان فرهنگی در حوزه خانواده به اشتراک فعالیت خود در پنج محور ازدواج، هویت زن، جمعیت، فرزندپروری، طلاق  پرداختند.

در ابتدای نشست شیوا مقدم(رییس فرهنگسرای خانواده) ضمن خیر مقدم به میهمانان به تشریح "رویداد جامعه پرداز" و اهمیت مشارکت در فرهنگ ملی، مذهبی، اهمیت خانواده، نهاد خانواده، تشریح فعالیت‌های فرهنگ سرای خانواده در راستای اهداف وسیاست های راهبردی و فعالیت های آتی این مرکز به مناسبت روز جهانی خانواده، روز ملی جمعیت پرداخت و از فعالان حوزه خانواده جهت حضور در این رویداد دعوت به همکاری کرد.

 وی در ادامه اعلام کرد فرهنگ سرای خانواده آماده همکاری و مشارکت با موسسات و خیریه هایی است که در حوزه خانواده فعالیت می کنند و علاقه مندان می توانند از ظرفیت های فرهنگ سرای خانواده جهت ایجاد نشاط در خانواده ها استفاده کنند.

همچنین در ادامه نشست معصومه السادات عمارتی (مشاور معاونت برنامه ریزی سازمان فرهنگی هنری در حوزه خانواده) ضمن خوشامدگویی و تشکر از میهمانان جهت حضور در جلسه به تشریح تکمیلی طرح رویداد جامعه پرداز پرداخت و بیان کرد: در بیانیه گام دوم برای رسیدن به یک تمدن اسلامی باید بر محورهای پنج‌گانه توجه ویژه شود این محورها شامل ازدواج، هویت زن، جمعیت، فرزند آوری و طلاق است از این رو این رویداد با هدف شناسایی مجموعه ها و افرادی که در محلات در محورهای یاد شده فعالیت می کند و به افراد ماموریت داده می شود که اشخاصی که در این محورها فعالیت می کند معرفی و به نزدیکترین مرکز فرهنگی خود مراجعه کنند.

وی در ادامه گفت: در رویداد جامعه پرداز خیرین محلی و موسسات و فعالان حوزه خانواده می توانند محصول و خدمت خود را در قالب های مختلف مانند بروشور، پادکست، موشن و ... جهت ارایه به دیگر افراد و شناسایی یکدیگر جهت هم افزایی همراه داشته باشند.

عمارتی اظهار داشت: دستاورد این رویداد هم افزایی ظرفیت ها و پتانسیل های گروه ها است و در مرحله بعد بین موسسات خیریه و خیرین محلی و فعالان حوزه خانواده تفاهم نامه ای ایجاد می شود و برای همکاری های مستمر ایجاد بانک اطلاعاتی و شبکه سازی و هم پوشانی ، هم افزایی در کارهای خیر و مردمی در کل کشور است و این مسئله باعث الگو سازی برای جوانان می شود همچنین در رویداد جامعه پرداز ما کمک می کنیم به موسسات خیریه، خیرین محلی و فعالان حوزه خانواده تا بستری جهت شناسایی افراد با یکدیگر فراهم شود.

در ادامه این نشست سایر میهمانان به بیان نکات و مطالبی چون فراهم کردن نگاه پیشگیرانه، آموزش و فرهنگ سازی برای خانواده ها، تقویت حلقه های میانی، سطح بندی این موسسات و فعالان، ایجاد یک سامانه جهت شبکه سازی و فراهم آوردن زیر ساخت برای موسسات خیریه و فعالان حوزه خانواده و ... اشاره کرد.

در پایان حاضران در این نشست آمادگی خود را جهت همکاری و شرکت در این رویداد اعلام کردند.

نظر شما