شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۱۲
کد خبر: ۱۴۰۷۰۱
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار کرد

آیین تجلیل از خادم الحسین (ع) حاجیه خانم طیبه جباری در فرهنگسرای عطار نیشابوری

آیین تجلیل از خادم الحسین (ع) حاجیه خانم طیبه جباری روز دوشنبه بیست و دوم مردادماه در فرهنگسرای عطار نیشابوری با حضور حجت الاسلام والمسلمین قادری و علاقه مندان به خاندان عصمت و طهارت برگزار شد.

آیین تجلیل از خادم الحسین (ع) حاجیه خانم طیبه جباری در فرهنگسرای عطار نیشابوریبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فرهنگسرای عطار نیشابوری با هدف تجلیل از مفاخر حسینی ،آیین تجلیل از خادم الحسین (ع) حاجیه خانم طیبه جباری را برگزار کرد.

در این برنامه که روز دوشنبه ٢٢ مردادماه ١۴٠٣ ساعت هفده به پاس قدردانی از سالها فعالیت زیر پرچم خاندان اهل بیت(ع) حاجیه خانم طیبه جباری برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین قادری، حلقه ی نوجوانان فرهنگسرا و علاقه مندان به خاندان عصمت و طهارت حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین قادری در ابتدا به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرده وگفتند: مداحی میراث ما است، میراث شیعه است. مدّاحی امروز، یک هنر ترکیبی است. گاهی یک شاعر، یک بیت شعر یا یک مصرع شعر میگوید که از چند ساعت حرف زدن یک سخنور توانا گویاتر است؛ چون یک بیت شعر، یک مصراع شعر در ذهنها می ماند، مردم آن را میفهمند، آن را تکرار میکنند و اصلاً ماندگار میشود و گاهی می‌بینید یک شعر آن‌قدر برای حفظ یک بنای اعتقادی یا بنای عاطفی اهمیت دارد که چندین کتاب آن‌قدر اهمیت ندارد.

قادری گفت: شعرخوانی فقط پراکندن سخن نیست و درآن بایدمسایل و حقایق بیان شود. شعر به تنهایی قدر و منزلتی ندارد. اسرار نهفته در شعر و داستان های آن است که می تواند تاثیرگذار باشد. آن چه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند. تاریخ انقلاب ما و اسلام ما با مداحی گره خورده است و همین مداحی ها گاهی سخت ترین شرایط را بر مردم آسان نموده است.

وی ادامه داد: شما شعرای صدر اسلام، کُمِیت، دِعبِل، سیّد حِمیری و بقیه‌ی کسانی که جزو شعرای اهل‌بیت محسوب میشدند و علاقه‌مند به اهل‌بیت بودند را ببنید. خیلی از اینها شعرائی هستند که اگرچه نسبت به اهل‌بیت علاقه هم دارند، امّا شعرشان همه درباره‌ی اهل‌بیت نیست؛ شما دیوان دِعبِل خُزاعی را که نگاه کنید، این‌جور نیست که از اوّل تا آخر مدح اهل‌بیت را گفته باشد؛ نه، دِعبِل یک شاعر است؛ ولی شعر او شعر سیاسی است؛ شعری است در جهت افکار و عقاید اهل‌بیت (علیهم السّلام) و در جهت محبّت آنها؛ و او جزو پیوستگان به اهل‌بیت است.

قادری ادامه داد: درحین مداحی باید مبانی ناب اسلام هم گفته شود و توجه شود به این نکته که در این منبر مردم درسهای فراوانی می گیرند. پس فقط به مدح بسنده نکنیم و فرموده های دین و مقام معظم رهبری را هم مد نظر داشته باشیم.

وی به ترس دشمنان از جلسات قرآن و روضه اشاره کرد و گفت: مراسم اباعدالله پس از 1400 سال همچنان پرشورو حرارت تر از قبل برگزار می شود، این اتفاق جزو اسرار الهی است که مجالس عزای اهل بیت(ع) ماندگار شده است. جریان های باطلی هستند که تلاش می کنند به این مجالس آسیب بزنند و به هر شکلی شبهه پراکنی می کنند و می خواهند به هر شکلی این مجالس را تعطیل کنند، اینها از لباس مشکی می ترسند. ما مسلیمانیم و مسلمان زیر بیرق ابا عبدالله سینه میزند و اهداف عاشورا را در زندگی جاری می کند.

حجت الاسلام قادری در پایان گفت: ما باید جهاد تبیین را در سرلوحه کارها و مجالس مان قرار دهیم. رهبر معظم انقلاب بر روی مفاهیمی مانند تحول، کار فرهنگی و گفتمان‌سازی، نقد منصفانه و مطالبه‌گری تأکید دارند. اگر تبیین را در کنار این مفاهیم قرار دهیم، مشخص می‌شود که معنای عمیق آن چیست. در این صورت، تبیین مقدمه‌ای خواهد بود برای اصلاح، تحول و مطالبه درست.

فرهنگسرای عطارنیشابوری در میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی خیابان شهید امیر قلی واقع شده و علاقه مندان برای شرکت در برنامه ها یا کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۵۵۷۱۸۱۴۳ تماس بگیرید.

نظر شما