جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۷
کد خبر: ۷۰۷۶۶
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

حقوق عابران پیاده در کشورمان مورد بی‌توجهی است

يك عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأكيد بر این که آموزش فرهنگ ترافیک به عموم شهروندان به ویژه دانش آموزان یک ضرورت است، گفت: ایران از معدود کشورهای جهان محسوب می شود که در آن حقوق شهروندی به خصوص حقوق عابران پیاده مورد بی توجهی قرار می گیرد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دکتر جواد هروی افزود: آموزش فرهنگ ترافیک به تمام شهروندان اعم از دانش آموزان، دانشجویان، کارمندان و حتی عابران پیاده ضروری است و بی توجهی به این موضوع مهم موجب بروز خسارات جانی به خصوص از دست دادن جان کودکان می شود.

وی با تاکید بر این که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نظر دارد سیاست های مناسبی را در خصوص آموزش فرهنگ ترافیک اتخاذ کند، اظهار کرد: چنانچه در زمینه ترافیک سیاست گزاری صحیح و قانون گزاری صریحی صورت  می گرفت، قطعاً از بروز بسیاری از خطرات ناشی از بی اطلاعی شهروندان جلوگیری می شد.

دکتر هروی آموزش ترافیک را نوعی پیشگیری از حوادث رانندگی دانست و تصریح کرد: آموزش های شفاهی در حوزه ترافیک به دانش آموزان می تواند تاثیرگذار باشد اما چنانچه این آموزش ها به صورت مکتوب و با کمک تصاویر از طریق کتب درسی به دانش آموزان ارائه شود، قطعاً به تفهیم بیشتر مطالب کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به این که آموزش های مکتوب از طریق کتب درسی دانش آموزان ضروری است، اضافه کرد: آموزش نحوه صحیح حرکت در محیط های شهری و تکالیف عابر پیاده از یک سو و نحوه صحیح تردد در شهر و رعایت عابران پیاده هنگام رانندگی به رانندگان از سوی دیگر، از مهم ترین مواردی است که باید در اولویت موضوعات آموزشی قرار گیرد.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر این که متاسفانه ایران از معدود کشورهای جهان محسوب می شود که در آن حقوق شهروندی به خصوص حقوق عابران پیاده مورد بی توجهی قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: البته شهروندان نیز هیچ گاه در این خصوص از دولت و مجلس خواسته ای نداشته اند.
خبرهای مرتبط
نظر شما