«کارولین اوتو» با عنوان «فیلمنامهنویسی در مقام شهروند» مطرح کرد
فیلمنامهنویسان آلمانی بیشتر برای تلویزیون کار میکنند
مستر کلاس «کارولین اوتو» با عنوان فیلمنامه نویسی در مقام شهروند، عصر شنبه 9 خرداد در پردیس سینمایی ملت برگزار شد و در آن، عضو هیات مدیره انجمن فیلمنامه نویسان اروپا تجربیات خود از فیلمنامه نویسی در کشور آلمان را با شرکت کنندگان در میان گذاشت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ مسترکلاس «کارولین اوتو» عضو هیاتمدیره انجمن فیلمنامه نویسان اروپا از آلمان با عنوان «فیلمنامهنویسی در مقام شهروند» در سومین روز از جشنواره بین المللی فیلم شهر برگزار شد.
«اوتو» در ابتدای مسترکلاس خود گفت: تعداد فیلمنامه نویسان آلمان در مقایسه با دیگر کشورها کم است، شاید دلیلش این باشد که فیلمنامه نویسان باید عضو اتحادیه ای باشند و بر اساس فیلم هایی که از آن ها ساخته می شود، حق عضویت بپردازند، اما اگر فیلمی ساخته نشود، آن ها هم عضو نمی شوند و حق عضویت را پرداخت نمی کنند.
اوتو با اشاره به اینکه آموزش فیلمنامه نویسی در آلمان از طریق مدرسه فیلم انجام می شود، افزود: ما در آلمان مدرسه فیلم های مجزایی داریم که در هر کدام از آن ها سرمایه گذاری های زیادی می شود.
وی با بیان اینکه تعداد دانشجویان مرد و زن در مدرسه فیلم های آلمان یکسان هستند، اظهار کرد: متاسفانه هر چه جلوتر می رود، زن ها حذف می شوند و بیشتر، فیلمسازهای مرد فعالیت می کند، البته ما به دنبال رفع این موضوع هستیم.
اوتو با تاکید بر اینکه فیلمنامه نویسان آلمانی بیشتر برای تلویزیون می نویسند گفت: در آلمان، بیشتر کارگردانان سینما نویسنده متن های خودشان هستند. علاوه بر این، سینما به تلویزیون وابسته است. بنابراین تعداد تهیه کنندگانی که بخواهند به شکل مستقل روی فیلمی سرمایه گذاری کنند، خیلی کم است. بنابراین فیلمنامه نویسان ترجیح می دهند بیشتر برای تلویزیون کار کنند.
در پایان کلاس اوتو در در پاسخ به سوال یکی از شرکت کنندگان در رابطه با بهترین زمان برای نوشتن گفت: صبح ها بیشتر می نویسم، اما عصرها ساعتی را بدون اینکه به چیزی فکر و حتی نگاه کنم، راه می روم و روی مطلبی که می نویسم فکر می کنم که این کار کمک زیادی به من می کند.
گزارش خطا
پسندها:
۰
ارسال نظر
آخرین اخبار