کد خبر: ۸۱۵۲۲

«کارولین اوتو» با عنوان «فیلمنامه‌نویسی در مقام شهروند» مطرح کرد

فیلمنامه‌نویسان آلمانی بیشتر برای تلویزیون کار می‌کنند

مستر کلاس «کارولین اوتو» با عنوان فیلمنامه نویسی در مقام شهروند، عصر شنبه 9 خرداد در پردیس سینمایی ملت برگزار شد و در آن، عضو هیات مدیره انجمن فیلمنامه نویسان اروپا تجربیات خود از فیلمنامه نویسی در کشور آلمان را با شرکت کنندگان در میان گذاشت.

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ مسترکلاس «کارولین اوتو» عضو هیات‌مدیره انجمن فیلمنامه نویسان اروپا از آلمان با عنوان «فیلمنامه‌نویسی در مقام شهروند» در سومین روز از جشنواره بین المللی فیلم شهر برگزار شد.

«اوتو» در ابتدای مسترکلاس خود گفت: تعداد فیلمنامه نویسان آلمان در مقایسه با دیگر کشورها کم است، شاید دلیلش این باشد که فیلمنامه نویسان باید عضو اتحادیه ای باشند و بر اساس فیلم هایی که از آن ها ساخته می شود، حق عضویت بپردازند، اما اگر فیلمی ساخته نشود، آن ها هم عضو نمی شوند و حق عضویت را پرداخت نمی کنند.

اوتو با اشاره به اینکه آموزش فیلمنامه نویسی در آلمان از طریق مدرسه فیلم انجام می شود، افزود: ما در آلمان مدرسه فیلم های مجزایی داریم که در هر کدام از آن ها سرمایه گذاری های زیادی می شود.

وی با بیان اینکه تعداد دانشجویان مرد و زن در مدرسه فیلم های آلمان  یکسان هستند، اظهار کرد: متاسفانه هر چه جلوتر می رود، زن ها حذف می شوند و بیشتر، فیلمسازهای مرد فعالیت می کند، البته ما به دنبال رفع این موضوع هستیم.

اوتو با تاکید بر اینکه فیلمنامه نویسان آلمانی بیشتر برای تلویزیون می نویسند گفت: در آلمان، بیشتر کارگردانان سینما نویسنده متن های خودشان هستند. علاوه بر این، سینما به تلویزیون وابسته است. بنابراین تعداد تهیه کنندگانی که بخواهند به شکل مستقل روی فیلمی سرمایه گذاری کنند، خیلی کم است. بنابراین فیلمنامه نویسان ترجیح می دهند بیشتر برای تلویزیون کار کنند.

در پایان کلاس اوتو در در پاسخ به سوال یکی از شرکت کنندگان در رابطه با بهترین زمان برای نوشتن گفت: صبح ها بیشتر می نویسم، اما عصرها ساعتی را بدون اینکه به چیزی فکر و حتی نگاه کنم، راه می روم و روی مطلبی که می نویسم فکر می کنم که این کار کمک زیادی به من می کند.

گزارش خطا
ارسال نظر
آخرین اخبار

«روح‌الله»؛ نود و دومین پیشنهاد باشگاه بچه‌کتابخون‌ها

دوره‌ی آموزشی برنامه‌نویسی ویژه‌ی کودک و نوجوان در فرهنگسرای فردوس

فرزانه کابلی با «من اینجا ریشه در خاکم» به تالار وحدت می‌آید

چهل و چهارمین نشست «حلقه بچه‌های ایران آینده» برگزار می‌شود

آلبوم موسیقی «جان پنهان» در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می‌شود

نمایشگاه انفرادی نقاشی هنرمند کم‌توان ذهنی در نگارخانه سرو

نسبت سینما و عدالت در موزه هنرهای معاصر بررسی می‌شود

اپرای «مولوی» به روسیه می‌رود

از «مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر» تا «مهمانی سادات ۳»

آغاز سریال «آرزوهای چپکی» با حضور عموپورنگ

کانون موسیقی «سارنگ» فرهنگسرای خانواده عضو می‌پذیرد

نشست تخصصی «هنر، سینما و فلسفه» در فرهنگسرای ارسباران

طرح توسعه تماشاخانه سنگلج احیا شد؛ ایجاد مرکز قدرتمند فرهنگی و هنری

«ریشه» بعد از ۱۴ سال در کتاب‌فروشی‌ها جوانه زد

صفحه اول روزنامه‌ها- شنبه ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۴

اعضای شورای سیاست‌گذاری هشتمین دوسالانه خوشنویسی معرفی شدند

«بانو قدس ایران» و بازخوانی سکوتِ زنی که کنار تاریخ ایستاد

همراهی ماندلا و سنوار با امام خمینی(ره) در دیوارنگاره میدان انقلاب

«محرم عشق»؛ روایتی بصری از اشعار عرفانی امام راحل(ره)

گرامی‌داشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در فرهنگسراهای تهران

صفحه اول روزنامه‌ها- سه‌شنبه ۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۴

نمایشگاه تخصصی «تَن‌پوشِ پهلوان» در خانه هنرمندان

کنسرت ارکستر «سازبند» در چهل و سومین شب موسیقی ارسباران

کارگاه مولانا و حافظ شناسی و مقالات شمس در فرهنگسرای ارسباران

جمع‌خوانی کتاب «سیره آفتاب» در کتابخانه قائم(عج)