جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۳
کد خبر: ۸۲۸۸۴
|
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
فرهنگسرای ملل برگزار می‌کند:

نگاهی تازه به دیوان غزلیات حافظ

آخرین پنجشنبه هرماه در فرهنگسرای ملل برنامه «نگاهی تازه به غزلیات حافظ» با حضور صادق شیخ‌زاده و دوستداران حافظ برگزار می‌شود.
صادق شیخ‌زاده در گفتگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، درباره نشست «نگاهی تازه به دیوان غزلیات حافظ» گفت: قرار است آخرین پنج‌شنبه هرماه دور هم جمع شویم تا هرکدام بهره‌ای از دیوان غزلیات حافظ ببریم. نگاهی تازه به دیوان غزلیات حافظ

وی درباره نحوه برگزاری این برنامه گفت: این نشست در دو بخش برگزار می‌شود: بخش اول نگاهی تازه به غزلیات حافظ دارد. نگاهی جامعه‌شناختی به حافظ و بررسی جهان بینی او به همراه تقطیع و توضیح ابیات حافظ. در بخش دوم نشست نیز اشعار حافظ با آوار خوانی من و نوازندگی پویا سرایی و زکریا یوسفی و مصباح قمصری اجرا خواهد شد. از این گروه پیش از این آلبوم موسیقی «اینک از حافظ» شامل تصانیفی چون دفتر بی‌معنی، مرغان قاف، شهره شهر، پیرما و ساز و آواز  براساس اشعاری از حافظ منتشر شده است.

شیخ‌زاده افزود: این نشست پیش از این در دانشگاه‌های شهید بهشتی، تهران و دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شد، اما خیلی علاقه‌مند بودم که این برنامه مردمی‌تر برگزار شود. تا اینکه سرانجام این امکان می‌سر شد. 

صادق شیخ‌زاده دانش آموخته دکترای زبان و ادبیات فارسی و برنده نشان درجه یک خیام از دانشنامه فردریک لونرمان فرانسه ست. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند آخرین پبجشنبه هر ماه ساعت ۱۸ به فرهنگسرای ملل، به نشانی بزرگراه صدر، بلوار قیطریه، بوستان قیطریه مراجعه کنند و یا باشماره تلفن ۲۲۶۷۱۷۱۸ داخلی ۱۱۱ تماس بگیرند.
نظر شما