جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۱
کد خبر: ۸۵۰۵۷
|
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
همزمان با سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی؛

پیشکسوتان تیم ملی کشتی تجلیل شدند

همزمان با چهل و هشتمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی جمعی از پیشکسوتان تیم ملی کشتی و دوستان جهان پهلوان تختی در فرهنگسرای معرفت تجلیل شدند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم تجلیل از قهرمانان نه چندان دور تیم ملی کشتی کشورمان شامگاه چهارشنبه (۱۶ دی‌ماه) به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه پنج در فرهنگسرای معرفت برگزار شد. 
  
در این مراسم رحیم علی آباد، دارنده مدال نقره المپیک ۱۹۷۲ مونیخ و از دوستان جهان پهلوان تختی به خصوصیات اخلاقی این ورزشکار اشاره کرد و گفت: امانتداری و انسانیت از خصوصیات برجسته پهلوان تختی بود و خیلی دوست داشت با کارهای خیر مردم را خوشحال کند. 
 
این پیشکسوت کشتی تیم ملی کشورمان افزود: زمانی با تختی آشنا شدم که کارگر تراشکار در خیابان قزوین تهران بودم و بعضی روز‌ها تختی به همراه دوستان خود به این خیابان می‌آمد و من خیلی دوست داشتم روزی پیراهن تیم ملکی کشورمان را بر تن کنم. 
 
وی خاطرنشان کرد: با حمایت و راهنمایی این قهرمان به آرزوی خود رسیدم و به تیم ملی کشتی راه پیدا کردم و همواره در تمامی دوران ورزشی از خصوصیات اخلاقی این ورزشکار استفاده می‌کردم و باید گفت که همانند مرحوم تختی دیگر پدید نمی‌آید. 

مرشد شیرخدا: از عروسی تا عزای تختی شعر خواندم
 
استاد عباس شیرخدا از مرشدان باسابقه ورزش زورخانه‌ای کشورمان و از دوستان نزدیک جهان پهلوان تختی نیز در این مراسم گفت: افتخار داشتم هم در عروسی و هم در عزای این پهلوان در وصف وی شعر بخوانم که البته در عزای این پهلوان شعر خواندن بد‌ترین دوران زندگیم بود. 

وی افزود: جهان پهلوان تختی در دوران ورزشی خود هم قهرمان بود و هم پهلوان و نظیر چنین فردی در ورزش کشورمان بسیار کم نظیر بود. 

این مرشد با سابقه ورزش زورخانه‌ای کشورمان به مردم‌داری جهان پهلوان تختی اشاره کرد و گفت: حال مردم برای آقا تختی بسیار مهم بود و همواره مدال‌های خود را تقدیم افراد نیازمند و محروم می‌کرد. 
 
همچنین در این مراسم احمد عرب که ۳۷ سال است مسئولیت روابط عمومی ستاد بزرگداشت مرحوم جهان پهلوان تختی را دارد، گفت: ۴۸ سال است که این مرد از دنیا رفته اما مردانگی و محبت‌های این ورزشکار فراموش شدنی نیست. 
 
وی بیان کرد: کلمه تختی برای مردم ایران و حتی جهان فراموش شدنی نیست و در ایران باید نسل جوان را با خصوصیات فردی این اسطوره بزرگ کشورمان آشنا کرد. 
 
همچنین خسرو نظافت دوست از قهرمان پیشکسوت کشتی و فردی که در فیلم زندگی نامه پهلوان تختی در نقش این ورزشکار به هنرنمایی پرداخت، گفت: با توجه به اینکه چهره‌ام شبیه آقاتختی بود در سال ۱۳۶۳ در نقش این پهلوان به هنرنمایی پرداختم. 
 
وی بیان کرد: در دوران قهرمانی نیز همیشه همراه مرحوم تختی بودم و سعی داشتم از این مرد بزرگ چیزی یاد بگیرم. 
 
در این مراسم از تعدادی از قهرمانان پیشکسوت کشتی که دورانی در کنار جهان پهلوان تختی حضور داشتند تقدیر شد. همچنین مرشد عباس شیر خدا به اجرای هنر پرداخت و در ادامه کوچک‌ترین نقال و پرده‌خوان ایران صدرا زرین به هنرنمایی پرداخت. 
 
بیژن پورمند رئیس فرهنگسرای فردوس و مدیر فرهنگی هنری منطقه پنج در حاشیه برگزاری این مراسم از برپایی نگارخانه تصاویر جهان پهلوان تختی در فرهنگسرای معرفت خبر داد و گفت: همزمان با چهل و هشتمین سالگرد درگذشت تختی، تصاویر از دوران قهرمانی این ورزشکار در حال برگزاری است.
نظر شما