جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۱۷۰۹۷
|
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
فرهنگ آموزش آنلاین دغدغه جدی جشنواره «فرصت» باشد/
عضو هیئت داوران جشنواره فرصت معتقد است که در کنار آموزش آنلاین باید به فرهنگ این آموزش نیز دقت شده و دغدغه جدی جشنواره باشد.
همه می‌توانند از ایده‌ها و تجربیات آموزش آنلاین منتفع شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،جشنواره «فرصت» به همت فرهنگسرای سرو و با مشارکت موسسه آموزش شهر، سامانه شاد و آموزش و پرورش، با هدف بیان تجربه‌ها و ایده‌های مربوط به آموزش آنلاین برگزار می‌شود. این جشنواره با انتشار فراخوان خود از تمام کسانی که در حوزه آموزش آنلاین فعالیت دارند، درخواست کرده است تا ایده‌ها و تجربیات خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. جشنواره «فرصت» در 3 سطح والدین، دانش‌آموزان و مدرسان برگزار می‌شود.

ستاره امیری، عضو هیئت داوران این جشنواره با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد رسانه‌ای فرهنگی گفت: برگزاری این جشنواره کمک می‌کند تا در حوزه آموزش‌های آنلاین، مدیریت دانش داشته باشیم. معتقدم که این کار به 2 شیوه صورت می‌گیرد؛ اولی بحث آموزش و تاکید بر شیوه‌های آموزشی است و دومی فرهنگ آموزش و یادگیری است که چالش‌های بیشتری را به همراه دارد. درست است که این جشنواره بر محور اول تاکید بیشتری دارد اما چه خوب است که بر فرهنگ آموزش نیز متمرکز شود.

وی ضمن توضیح درباره فرهنگ آموزش آنلاین گفت: با شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن آموزش، مدرس تمام تلاش خود را می‌کند تا محتوایی را آماده کرده و به دانش‌آموز ارائه دهد تا او را به بهترین نحو جذب کند. در این مسیر، موارد دیگری هم وجود دارد که او را جذب می‌کند که همان فرهنگ آموزش است. خیلی از چیزهایی که در کلاس حضوری وجود دارد در کلاس مجازی دیده نمی‌شود. مثلا در کلاس درس حضوری همه دانش‌آموزان با حضور ذهن حاضر می‌شوند اما در کلاس مجازی به دلیل اینکه نظارتی وجود ندارد، این موضوع کمرنگ تر است.

عضو هیئت داوران جشنواره فرصت، افزایش کیفیت آموزش آنلاین را مهم‌ترین دستاورد این جشنواره دانست و گفت: وقتی صحبت از آموزش آنلاین می‌شود، باید آنلاین بودن به مفهوم واقعی آن باشد، اما عده‌ای آموزش آنلاین را صرفا در حد این می‌بینند که به صورتی دست و پا شکسته مطالبی را منتقل کنند که در این حالت یادگیری عمیقی ایجاد نمی‌شود. معتقدم که باید شرایطی فراهم شود تا به نکات دقیق‌تری در آموزش آنلاین دقت شود.

وی بیان داشت: تجربه‌ای که در یک سال و نیم گذشته داشتیم صرفا در حوزه آموزش آنلاین بوده و تجربه‌ای در زمینه آموزش تعاملی نداشتیم. از این منظر باید دقت بیشتری بکنیم. امیدوارم که در جشنواره فرصت این موضوعات بازتر شده و تجربیات مختلف در دسترس دیگران قرار گیرد. به نظرم لازم است کسانی که در رشته‌های فنی، کار و دانش و فنی‌حرفه‌ای تدریس می‌کنند مشارکت بیشتری داشته باشند و تجربیات خود را انتقال دهند.

امیری تاکید کرد: جشنواره فرصت می‌تواند فضایی را فراهم کند که همه افراد اعم از دانش‌آموزان، والدین و مدرسین بتوانند از ایده‌ها و تجربیات آموزش آنلاین منتفع شوند اما به نظر می‌رسد کسانی که در حوزه آموزش آنلاین بیشتر کار کردند، بیشتر بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نظر شما