شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۵۲
کد خبر: ۱۲۷۶۵
|
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۴

برنامه‌هاي هفته سلامت شهرداري تهران اعلام شد

18 تا 24 فروردين ماه به عنوان هفته جهاني سلامت نامگذاري شده که به همين مناسبت اداره کل سلامت شهرداري تهران برنامه‌هاي متنوعي با محوريت سلامت شهري و شهروندي برگزار مي کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، دکتر محمد مهدي گلمکاني مديرکل سلامت شهرداري تهران به مناسبت فرا رسيدن هفته سلامت از برنامه هاي متنوعي در مناطق 22 گانه خبر داد و گفت: 18 تا 24 فروردين ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاري شده که به همين مناسبت اين اداره کل با همکاري ادارات سلامت مناطق 22 گانه برنامه هاي متنوعي با محوريت سلامت شهري و شهروندي برگزار مي کند.

وي افزود : اداره کل سلامت شهرداري تهران در هفته سلامت با همکاري سازمان‌هاي درگير حوزه سلامت مثل مراکز بهداشتي درماني، NGO هاي مستقر در سطح منطقه، نيروهاي سلامت يار و همچنين ادارات مرتبط با سلامت از جمله سازمان ورزش، بازيافت، آتش نشاني در سطح مناطق 22 گانه پايگاههاي سلامت داير خواهد نمود که به ارائه خدمات به شهروندان هر منطقه در طول هفته سلامت خواهند پرداخت.

مدير کل سلامت شهرداري تهران با اشاره به برپايي 10 پايگاه ويژه معاينه ريه و مشاوره ترک سيگار رايگان در اين هفته تصريح کرد: اين پايگاه‌ها در يکي از خانه‌هاي سلامت مناطق مناطق 2، 4، 6، 9، 12، 13،15،17،20 و 22 مستقر مي شود که يک فوق تخصص ريه و يک نفر پرستار به ارزيابي و معاينه رايگان مي پردازند و مشاوره رايگان براي ترک سيگار نيز انجام مي شود.

گلمکاني برگزاري 22 همايش ويژه منطقه اي در 22 منطقه با موضوع سلامت و شهرنشيني را از ديگر برنامه هاي هفته سلامت برشمرد و ادامه داد: در اين هفته نمايشهاي ميداني در سطح مناطق 22 گانه به منظور آموزش شهروندان در اماکن عمومي با محوريت سلامت شهري و شهروندي اجرا مي شود.

وي خاطرنشان کرد: اجراي دوره هاي آموزشي ويژه با موضوع سلامت شهرنشيني در سطح خانه هاي سلامت، مساجد، مدارس و اماکن عمومي نيزبراي اين هفته پيش بيني شده است.

مدير کل سلامت شهرداري تهران از افتتاح خانه هاي سلامت و اسباب بازي در اين هفته خبر داد و اضافه کرد: هشتمين مرکز آموزش مهارتهاي رفتاري کودکان و نوجوانان تحت عنوان فرآموز در منطقه 19 افتتاح خواهد شد.

گلمکاني با اشاره به برگزاري تورهاي تفريحي آموزشي ويژه کانونهاي اجتماعي منطقه از قبيل کانون سالمندي و کانون مادر و کودک در هفته سلامت گفت: برنامه هاي فرهنگي ورزشي از قبيل مسابقات نقاشي، مقاله نويسي، روزنامه ديواري، مسابقات ورزشي مختلف و کوهپيمايي از جمله برنامه هاي نماديني است که به مناسبت هفته سلامت برگزار خواهد شد.

وي نواختن زنگ سلامت با حضور مديران شهري منطقه در سطح مدارس مناطق 22 گانه، استقرار پايگاه اهداي خون در برخي از مناطق از جمله 5، 4، 6، 7، 11و 14، برگزاري جشنواره غذا در برخي از مناطق، تهيه و توزيع اقلام آموزشي نظير لوح فشرده، بروشور، کتابچه در سطح پايگاههاي سلامت و اطلاع رساني و تبليغات محيطي در سطح مناطق 22 گانه را از ديگر برنامه هاي شهرداري تهران در هفته جهاني سلامت عنوان کرد.

به گفته مديرکل سلامت شهرداري تهران در اين هفته از تلاشگران حوزه سلامت شهري در هرمنطقه با حضور مديران ارشد شهري منطقه تقدير به عمل خواهد آمد.

گلمکاني در خاتمه با اشاره به برگزاري همايش ملي مديريت سلامت شهري در ارديبهشت ماه سال جاري ابراز اميدواري کرد: با توجه به شعار امسال سازمان جهاني بهداشت با عنوان "سلامت شهر و شهرنشيني" در نظر داريم گامهاي موثرتري در ارتقاي سلامت شهروندان با اجراي برنامه هاي متعدد در ابعاد مختلف سلامت با همکاري واحدهاي همکار در شهرداري تهران و سازمان ها و نهادهاي ذيربط برداريم


نظر شما