شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۳۷
کد خبر: ۳۵۹۵۶
|
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۴
دري:

با رعايت صرفه‌جويي و رعايت قانون در مسير جهاد اقتصادي گام برداريم

بهمن دري معاون امور فرهنگي که شامگاه - بيست و دوم فروردين - در جمع صميمي استادان بسيجي رشته حقوق شرکت کرده بود گفت: در سالي که به نام جهاد اقتصادي مزين شده، در صحنه فعاليتهاي فرهنگي با رعايت صرفه‌جويي و صلاح و بازخواني قانون ضوابط چاپ ونشر کتاب? بايد در مدار اين قانون حرکت کنيم.

به گزارش شهر، وي ضمن بيان اين موضوع افزود: :رعايت قانون و قانون مداري در عرصه فعاليتهاي فرهنگي و رويا رويي با دشمنان فرهنگي از جلوه هاي جهاد اقتصادي به شمار مي آيد .

 

بهمن دري بازخواني قوانين نشر را يکي از راه کارههاي مهم براي بروز و تحقق جهاد اقتصادي با رويکرد فرهنگي عنوان کرد و گفت قطعا نمايشگاه کتاب فرصت و امکان خوبي براي اين مهم است و مي تواند در بالابردن بصيرت همگاني و بويژه ناشران شرکت کننده در نمايشگاه کتاب کمک کند .

 

وي از تمامي نويسندگان و ناشران و دست اندرکاران حوزه نشر به ويژه اصحاب رسانه خواست تلاش کنند قانون ويژه چاپ و نشر کشور در معرض بازخواني قرار گيرد .

 

معاون امورفرهنگي با اشاره به مصوب اصلاحي ضوابط نشر کتاب شورايعالي انقلاب فرهنگي در سال 89 گفت :اين مصوبه اهداف و سياستهاي هاي ايجابي و حدود و ضوابط نشر رابطور کامل مشخص کرده و همگان موظف به حرکت در چارچوب اين قانون هستند.

وي سياست هاي هدايتي و حمايتي نشر کتاب وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي را تقويت و ترويج امر پژوهش و تبيين اصول و ارزشهاي انقلاب اسلامي و نگاهباني از دستاوردهاي آن عنوان کرد و ادامه داد:قطعا احياي ميراث مکتوب فرهنگ و تمدن اسلامي و مقابله موثر با تهاجم سياسي و فرهنگي عليه عقايد ملي واسلامي و انقلاب از اولويت هاي سياستهاي ما در حوزه تاليف و ترجمه کتابهاي روز آمد است.

 

بهمن دري با اشاره به حدود قانوني مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت:قطعا ما بعنوان متولي فرهنگ در حوزه کتاب موکلف هستيم براساس سالم سازي فضاي نشر کشور کتاب و مقابله با جوانب منفي ?طبق حدود قانوني مشخص از حوزه نشر حراست وحفاظت کنيم .

 

معاون امور فرهنگي ترويج و تبليغ الحادي و اباحه گري ?توهين مقدسات دين مبين اسلام ?تبليغ اديان منحرف و منسوخ و خرافات و انتشار تصاويري که موجب اشاعه فحشا مي شود ?توهين ?تخريب و افتراء به تمامي افرادي که حفظ حرمت آنها شرعا و قانونا لازم است ?تيليغ عليه نظام و منافع ملي و ترويج گروه هاي محارب و عناصر ضد انقلاب و برهم زننده اساس وحدت ميان اقوام و فرق مختلف کشور?و تحقير و تمسخر افتخارات ملي ?و توهين و تمسخر زبان ?فرهنگ و هويت اقوام و اقليت هاي ديني و قومي و.... را از جمله حدود قانوني مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي در حوزه دين ?سياست و فرهنگ عمومي برشمرد.

 

وي خاطر نشان کرد : در اين راستا وزارت فرهنگ وارشاداسلامي با معرفي اعضاي هيات نظارت بر نشر کتاب متناسب با هر رشته تخصصي در حوزه کودک و بزرگ سال و با همکاري ساير دستگاه ها به دنبال تحقق اهداف تعيين شده است.

 

دري ادامه داد: اگر اين امر محقق شود و در مسير اين قانون حرکت کنيم هيچ يک از اصحاب چاپ و نشر کشور با چالش و مانع روبه رو نخواهند شد .

 

معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام کرد از سوي دکتر حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اسامي اعضاي هيات نضارت در دو بخش بزرگسال و کودک و نوجوان هفته گذشته به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارسال شد .

نظر شما