پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۳۶
کد خبر: ۴۲۸۷۲
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۱
در چهارمين شب ماه مبارک رمضان صورت گرفت
همزمان با چهارمين شب ماه رحمت عطر دلدادگي در مسجد سيد الشهداء شهرک چيتگر شمالي ميزبان روزه‌داران بود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي مديريت فرهنگي هنري منطقه 21، حجت الاسلام تهراني نيا در چهارمين شب عطر دلدادگي سخنران اهالي شهرک چيتگر شمالي بود.

 

حجت الاسلام تهراني نيا در اين برنامه خطاب به روزه داران حاضر در مسجد گفت: انسان آنچنان خود را که بايد نشناخته و موجودي ناشناخته است، در حاليکه ارزش، مقام و خلقت انسان آنقدر رفيع است که حتي از ملائکه هم با ارزش تر است.


پيامبر اکرم (ص) وقتي به معراج رفتند، جبرائيل نتوانست برود و اين يعني مقام انسان از ملائکه هم بالاتر است. لذا وقتي خدا انسان را آفريد امر کرد سجده کنيد و همه سجده کردند و فرمود من در روي زمين خليفه آفريدم و حديث قدسي است که "انسان راز من است و من راز او" ، يعني انسان نشان دهنده تمام اسماء و صفات خداست. تمام موجودات فقط چند صفت از خدا را دار هستند و تنها موجودي که تمام صفات خدا را به ارث برده انسان است. رحمانيت خدا را انسان به ارث برده که پيامبر (ص) شد مظهر رحمت خدا.

 

تهراني نيا در ادامه افزود: پيامبر(ص) مظهر يک انسان کامل است و اسوه حسنه است. در حديث قدسي ديگري است: انسان بنيان و اساس خدايي است و ملعون است کسي که بنيان خودش را خراب کند.

 

در ابتداي برنامه روزه داران افطار ميهمان مديريت فرهنگي هنري منطقه 21 بودند و نماز جماعت به امامت حجت الاسلام يوسفي برپا شد.

نظر شما