يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۷
کد خبر: ۵۱۴۸۰
|
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸
نخستين جشنواره «تئاتر شهر» شنبه _16 ارديبهشت_ با اجراي نمايش «نگين بام» در بخش صحنه‌‌اي در فرهنگسراي بهمن آغاز شد.

به گزارش خبرنگار «شهر» اين جشنواره که توسط معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در پنج بخش، صحنه‌اي، بانوان، خياباني، کودک و نوجوان و ويژه برگزار مي شود، عصر امروز _16 ارديبهشت_ آغاز به کار کرد.

 

بنابراين گزارش، در روز نخست جشنواره «تئاتر شهر» و در بخش صحنه‌اي، نمايش «نگين بام» نوشته ناصر کريمي نيک و کارگرداني عليرضا مهران در فرهنگسراي بهمن اجرا شد و در ادامه امروز نمايش‌هاي «برداشت آزاد» نوشته مرجان رياحي و کارگرداني ساناز زماني در فرهنگسراي ارسباران و «درحال کندن پوست پياز» نوشته آرمان طيران و کارگرداني فروتن در مرکز تئاتر مولوي به روي صحنه مي‌روند.

 

همچنين در بخش ويژه جشنواره، تئاترهاي «قهر و مهر» به نويسندگي و کارگرداني آذر مبارکي در فرهنگسراي بهمن، «شهرفرنگ» به نويسندگي و کارگرداني محمدحسين يکتا در فرهنگسراي اميد به همراه نمايش‌هاي خياباني «نقاش» به کارگرداني زهرا شايانفر و «شهر من» به کارگرداني سيد محمد رضوي و «خيمه شب بازي» به کارگرداني مرتضي خمسه‌اي در فرهنگسراي انديشه و نمايش«مشت مشت خاک بود که به هوا رفت» دردفرهنگسراي شفق به کارگرداني محمدرضا قلي پور اجرا مي شود.

 

نمايش «رفيق» به نويسندگي و کارگرداني عليرضا دهقاني نيز امروز _ 16ارديبهشت_ در بخش کودک و نوجوان در فرهنگسراي گلستان به روي صحنه مي‌رود.

 

نخستين جشنواره تئاتر «شهر» از 16 تا 23 ارديبهشت در فرهنگسراي منتخب شهر تهران برگزار مي‌شود.

نظر شما