سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۵
کد خبر: ۷۳۰۳۶
|
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵
همزمان با فرا رسیدن روز هوای پاک، برای آشنایی شهروندان با راه های پیشگیری از آلودگی هوا و پاکیزه نگهداشتن محیط زیست بیش از 30 برنامه آموزشی با موضوع هوای پاک در سطح بوستان ها و مراکز آموزشی منطقه برگزار می شود.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 10، نقی قلی زاده سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ضمن اعلام این خبر با بیان این که روز 29 دی ماه از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان روز هوای پاک نامگذاری شده است گفت: همواره در فصل زمستان به دلیل وارونگی هوا و غلظت گازهای گلخانه ای به ویژه در شهر تهران به لحاظ بافت جغرافیای آن و احاطه آن از طریق کوه های اطراف با مشکل آلودگی هوا مواجه هستیم و بر همین اساس فرهنگ سازی حفظ هوای پاک در میان شهروندان و آشنایی آن ها با راه های پیشگیری از آلودگی هوا و تاثیر هوای پاک در حفظ سلامتی از مهمترین سر فصل های برنامه ریزی در حوزه آموزش است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این روز برنامه های ویژه ای با همکاری ادارات سلامت نواحی سه گانه برای اقشار مختلف شهروندان در قالب برگزاری مسابقات، همایش ها، کلاس های آموزشی، پیاده روی نمادین و توزیع بروشور در خانه های اسباب بازی، بوستان ها، مدارس، مهدکودک ها، مساجد، پایگاه های بهداشتی و خانه های سلامت تدارک دیده شده است.
قلی زاده برگزاری کلاس های آموزشی را گام مثبت برای ارتقا آگاهی شهروندان دانست و تصریح کرد: کلاس های آموزشی با موضوعات " نقش آلاینده ها در سرطان ها ی خون، آشنایی با تاثیر مخرب سرب بر روی سلامتی و ضریب هوشی کودکان تاثیر آب و هوا بر روی سلامتی افراد شناخت انواع آئروسل ها و تاثیرات  آن بر ریه افراد، آشنایی با تاثیرات مخرب وسایل نقلیه شخصی و ... در مراکز اعلام شده برگزار خواهد شد.
وی برگزاری مسابقه دوچرخه سواری با همکاری اعضاء کانون جوانان و نوجوانان با هدف آموزش را ه های مبارزه با خطرات آلاینده ها و ایجاد انگیزه و مشارکت مردم در کاهش آلاینده ها در پارک آموزش ترافیک، امضاء طومار نقاشی توسط کودکان، پیاده روی نمادین همراه با شعار هوای پاک و برگزاری مسابقه و ایستگاه سلامت از مهمترین برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت روز هوای پاک عنوان کرد.
قلی زاده یادآور شد: برنامه ها از تاریخ بیست و چهارم دی ماه آغاز و به مدت 4 روز  ادامه خواهد داشت همچنین شهروندان می توانند با مراجعه به خانه های سلامت سطح منطقه از چگونگی اجرای برنامه ها اطلاع کسب کنند.

نظر شما